دانلود فایل آموزشی

پایان نامه / مقاله / پاورپوینت / پروپوزال / پرسشنامه / آزمون استخدامی / طراحی گرافیکی / بنر / کارت ویزیت / کار تحقیقی / ترجمه مقالات

دانلود فایل آموزشی

پایان نامه / مقاله / پاورپوینت / پروپوزال / پرسشنامه / آزمون استخدامی / طراحی گرافیکی / بنر / کارت ویزیت / کار تحقیقی / ترجمه مقالات

دانلود پاورپوینت تئوری آشوب

دیدگاه گذشته جهان مجموعه ای از سیستم هایی که مطابق با قوانین جبری طبیعت به طریقی مشخص و قابل پیش بینی درحرکت است معلولها به صورت خطی؛ برآیند علل خاصی دیدگاه جدید تئوری پیچیدگی و آشوب تصوری پیچیده و پارا دوکس گونه از نحوه فعالیت جهان جهان مجموعه ای از سیستمهائی که به شیوه هایی خود سازمان‌ده عمل می نمایند کماکان حاکمیت قوانین جبری طبیعی
دسته بندی مدیریت
فرمت فایل pptx
حجم فایل 1422 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 35
دانلود پاورپوینت تئوری آشوب

فروشنده فایل

کد کاربری 2106

دیدگاه گذشته
جهان مجموعه ای از سیستم هایی که مطابق با قوانین جبری طبیعت به طریقی مشخص و قابل پیش بینی درحرکت است
معلولها به صورت خطی؛ برآیند علل خاصی

دیدگاه جدید تئوری پیچیدگی و آشوب
تصوری پیچیده و پارا دوکس گونه از نحوه فعالیت جهان
جهان مجموعه ای از سیستمهائی که به شیوه هایی خود سازمان‌ده عمل می نمایند
کماکان حاکمیت قوانین جبری طبیعی


مجموعه توریستی – تفریحی دریاچه گلهر

در این روند آفرینش، سفر و گردشگری همواره الهام بخش بوده است
دسته بندی معماری
فرمت فایل doc
حجم فایل 4984 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 210
مجموعه توریستی – تفریحی دریاچه گلهر

فروشنده فایل

کد کاربری 15

در این روند آفرینش، سفر و گردشگری همواره الهام بخش بوده است. روح کندوکاوگر انسان در مسیر جستجوی خویش از طبیعت و تجاربی که از آن اندوخته بهره بسیار برده و شناختی که از خوب دیدن در جهان بدست آورده راهگشای او در پیچیدگیهای زندگی بوده است. هر سفر به شرط توجه، انسان را به حقیقت هستی نزدیک‌تر می‌کند پس در چگونگی ایجاد رابطه بین انسان و طبیعت که در نهایت به آفرینشی زیبا می‌انجامد باید ژرف اندیشید و استوار قدم برداشت.

معماری از زمینه‌هایی است که در آن می‌توان برای نحوه این ارتباط به تعریفی مناسب دست پیدا کرد و با برنامه ریزی طبق مبانی‌ای که این رشته از شناخت انسان و شناخت طبیعت ارائه می‌دهد، ترکیبی متعادل بدست آورد که راه انسان را برای شناخت از طریق سفر، کوتاهتر می‌کند و به او طبیعت و حقیقت آن را می‌آموزد.

معماری در این برنامه ریزی با گردشگری و برنامه‌های آن دررابطه‌ای مستقیم قرار می‌گیرد. در حال حاضر به طوری که از مجموع مطالعات و نظرات درباره وضع گردشگری در ایران برمی‌آید، متأسفانه این فعالیت عظیم جهانی، با نوعی رکود و وقفه در کشور روبروست که برای حل آن نیاز به اهداف و سیاستهای کلان، ایجاد نظام برنامه ریزی گردشگری در مقیاس محلی و ملی و و بین المللی ایجاد هماهنگی در مدیریت گردشگری می‌باشد.[1]

در این برنامه ریزیها پرداختن به نقش معماری در توسعه گردشگری و جذب توریست از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. در این میان حتی پرداختن به طرحهای ضربتی و کوتاه مدتی که منطبق با اهداف کلان و دراز مدت برای توسعه گردشگری هستند، بسیار تأثیر گذار و مهم می‌باشد.

طرح این پروژه‌ با توجه به موقعیت منطقه از نظر توریستی، باعث پیشرفت چشمگیر صنعت توریسم در این ناحیه می‌شود. ضمن اینکه با گسترش نظارت محیط زیست بر ناحیه به حفظ اکوسیستم طبیعی آن کمک می‌کند.

فهرست مطالب

چکیده
مقدمه
تعریف پروژه
اهداف پروژه
فصل اول: فلسفه وجودی طرح
مقدمه
1-1 مفهوم گردشگری
2-1 جایگاه گردشگری در زندگی امروز
1-2-1 ضرورت برنامه ریزی برای زمانهای فراغت
2-2-1 فراغت فعال و غیر فعال
3-2-1 نقش گردشگری در گذران فراغت
4-2-1 نقش گردشگری در کیفیت زندگی
3-1 راهبردهایی در توسعه گردشگری
4-1 منابع گردشگری
5-1 طیف گردشگران
6-1 فعالیتهای گردشگری
7-1 ضرورت طرحهای گردشگری و نتایج آن
8-1 نتیجه گیری
فصل دوم: مطالعات محیطی طرح
مقدمه
1-2 مطالعات تاریخی، فرهنگی، اجتماعی
1-1-2 استان لرستان
1-1-1-2 موقعیت جغرافیایی
3-1-1-2 ویژگیهای اجتماعی
4-1-1-2 ویژگیهای اقتصادی
5-1-1-2 ویژگیهای طبیعی
7-1-1-2 جاذبه‌های گردشگری
2-1-2 شهرستان بروجرد
3-1-2- روستاهای منطقه
4-1-2 کشاورزی و باغداری در منطقه
5-1-2 دامپروری و دامداری منطقه
6-1-2 ایلات و عشایر و مردم منطقه
2-2 مطالعات پایه
1-2-2 منطقه حفاظت شده آب سرد
1-1-2-2موقعیت جغرافیایی
2-1-2-2- موقعیت طبیعی
3-1-2-2 پوشش گیاهی
4-1-2-2 حیات وحش
2-2-2- اقلیم منطقه
1-2-2-2- عوامل اقلیمی مهم در منطقه آبسرد
2-2-2-2- بارندگی
3-2-2-2- باد
4-2-2-2- تابش
5-2-2-2 یخبندان
6-2-2-2- رطوبت
7-2-2-2- نمودار بیوکلیماتیک ساختمانی
8-2-2-2- نیازهای آبی در محدوده سایت
3-2-2 – شناخت زمین و خاک منطقه
1-3-2-2- زمین شناسی منطقه
2-3-2-2- خاک شناسی منطقه
3-3-2-2 – مصالح شناسی
4-3-2-2- ژئومورفولوژی (لرزه خیزی)
4-2-2 راههای دسترسی به منطقه
5-2-2- قابلیتهای منطقه
3-2- نتیجه
فصل سوم: معماری بومی منطقه
مقدمه
1-3- مبانی معماری بومی
2-3- روند شکل گیری معماری بومی
3-3- دلایل کم رنگ شدن معماری بومی در جهان امروز
4-3- معماری بومی منطقه
5-3- معماری خانه های روستایی
1-5-3-نظام فضایی کالبدی روستاها
2-5-3- معماری مسکن روستایی
3-5-3- مصالح و شیوه ساخت
1-3-5-3- شیوه ساخت
2-3-5-3- مصالح
6-3- الگوهای طراحی منطقه
1-6-3- مسیرهای دسترسی
2-6-3- کانونهای تجمع
3-6-3- ساختمان و طبیعت
4-6-3- معابر عمومی
5-6-3- ساخت و ساز و مصالح
6-6-3- حصارها
7-6-3- آلاچیق و سایبان
7-3- نقش اقلیم در معماری بومی
1-7-3- ویژگیهای طراحی اقلیمی در منطقه
2-7-3- سیستمهای ایستا و پویا
3-7-3- تدابیر اقلیمی در محدوده طرح
8-3- نتیجه گیری
فصل چهارم: نمونه طرحهای مشابه
مقدمه
1-4- باغها
1-1-4- تعاریف مربوط به باغ
2-1-4- تاریخچه و سبک های گوناگون هنر باغ سازی
1-2-4- باغهای ایرانی
1-1-2-4- باغهای صفوی یا شاه عباسی
2-1-2-4- باغ های قاجاری
2-2-4- باغ های ایرانی و ویژگی های آنها
1-2-2-4- هندسه باغ های ایرانی
2-2-2-4- آب در باغ ایرانی
3-2-2-4- گیاهان باغ
3-2-4- اشکال باغ ها
1-3-2-4- باغ های منظم
2-3-2-4- باغ نامنظم
4-2-4- اصول بنیادی طراحی باغ
1-4-2-4- خط یا محور
2-4-2-4- فرم
3-4-2-4- بافت
4-4-2-4- رنگ
5-4-2-4- مقیاس
6-4-2-4- تنوع
7-4-2-4- توالی
8-4-2-4- تعادل
3-4- آب در طراحی پارک
4-4- آب در باغ های ایرانی
1-4-4- آب و روانشناسی
2-4-4- آب و انعکاس
3-4-4- استخر
4-4-4- آب نما
5-4-4- چشمه
6-4-4- برکه ها یا باغچه های آبی
7-4-4- آبشار و جویبار
8-4-4- فواره ها
9-4-4- آب و مجسمه
10-4-4- آب و حیات وحش
5-4- موزه ملی آب ایران
6-4- مجموعه ورزشی رفسنجان
7-4- باغ فردوسی(گسترش باغ جمشیدیه تهران)
8-4- باغ شازده ماهان
9-4- موزه دریایی اوزاکا
10-4- مرکز فرهنگی ژان ماری تجیبائو
فصل پنجم: بررسی موضوع طرح و اثرات آن در منطقه
1-5- جاذبه‌های منطقه و موضوع طرح
2-1-5- محدودیتهای منطقه برای طراحی
3-5- نقش منطقه در محدوده غرب کشور
4-5- نقش منطقه در طرحهای ملی
5-5- بررسی حجم قابل انتظار بازدید کنندگان
6-5- بررسی تاثیرات متقابل اجتماعی و فرهنگی و تاریخی بازدیدکنندگان و فضا
1-6-5- چگونگی تاثیرات
7-5- تأثیرات اقتصادی طرح در منطقه
1-7-5- بررسی زمینه‌های اقتصادی جمعیت استفاده کننده
2-7-5 بررسی امکان توسعه برخی فعالیتهای اقتصادی منطقه
3-7-5- بررسی امکان سرمایه گذاری در فضا
8-5 نتیجه
فصل ششم: برنامه ریزی فیزیکی و معیارها و ضوابط طراحی
1-6-مقدمه
2-6- معرفی حوزه‌ها
1-2-6- پارکینگ
2-2-6- اقامتگاه (هتل)
3-2-6- موزه
4-2-6 رستوران
5-2-6 آزمایشگاههای پژوهشی
6-2-6 اداری
3-6-نتیجه گیری
فصل هفتم: معرفی پروژه و اهداف آن
مقدمه
1-7- اهداف و عملکردهای پروژه
1-1-7 حوزه فرهنگی
2-1-7 حوزه اقامتی و استراحت
4-1-7 حوزه پژوهشی
5-1-7 حوزه تفریحی
6-1-7 حوزه اداری
2-7 توجیه اقتصادی طرح
1-2-7 فازبندی پروژه
3-7- نتیجه گیری
فصل هشتم: بررسی سایت و ایده‌های طراحی
مقدمه
1-8- ایده‌های کلی
1-1-8- منابع و جاذبه‌های طبیعی
2-1-8 منابع و جاذبه‌های اجتماعی و فرهنگی
2-8 طراحی فضای سبز
1-2-8 امکان ایجاد منظر با توجه به کاربریهای پیشنهادی
2-2-8 لزوم حفظ دید به سمت سایت
3-2-8 ایجاد کریدور سبز دور سایت
4-2-8 لزوم حفظ گیاهان بومی
3-8 پیش‌بینی‌های طرح برای حفظ اکوسیستم منطقه
4-8 شناخت سایت
1-4-8 وسعت فضا
2-4-8 موقعیت فضا
3-4-8 فرم فضا
4-4-8 نظام شکلی استقرار
5-8 مطالعات کالبدی
7-8 دیدهای مطلوب به سایت
8-8 جهت گیری ساختمانها در مجموعه
9-8 نتیجه گیری از بررسی سایتها و عملکردهای مناسب برای آنها
10-8 ورودی به مجموعه
11-8 عملکردهای پیش بینی شده
1-11-8 پارک حاشیه سایت
2-11-8 مجموعه پذیرایی و اقامتی
3-11-8 موزه شناخت
12-8 روند طراحی
1-12-8 باغ ایرانی
13-8 سازه
14-8 تاسیسات


طراحی هتل ها و روند توسعه آن

هتل خانه ای برای چند روز است منزلی که زمانی کوتاه در آن بیتوته می کنیم آیا هتل آرامش و امنیت خانه را برای ما فراهم می کند؟ آیا حس آشنای خانه را دارد و تمامی حس تعلقی را که در طول سالیان دراز به خانه پیدا کرده ایم، یکجا و بی واسطه به ما عرضه می کند؟
دسته بندی معماری
فرمت فایل doc
حجم فایل 6851 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 184
طراحی هتل ها و روند توسعه آن

فروشنده فایل

کد کاربری 15

هتل خانه ای برای چند روز است. منزلی که زمانی کوتاه در آن بیتوته می کنیم. آیا هتل آرامش و امنیت خانه را برای ما فراهم می کند؟ آیا حس آشنای خانه را دارد و تمامی حس تعلقی را که در طول سالیان دراز به خانه پیدا کرده ایم، یکجا و بی واسطه به ما عرضه می کند؟

وظیفه‌ی هتل چیز دیگری است و کسی در هتل، خانه را باز نمی یابد. مسلماً هیچ مسافری در طی سفر خویش اقامت در یک منزل را به هتلی در همان شهر ترجیح نمی دهد. خانه مکانی ساکن، اما هتل فضائی سیال و شناور است که حسی از تعلیق را به جای تعلق و احساس گمنامی را به جای آشنائی می نشاند. خانه حکایت ابدیت و هتل آنی و زودگذر است. در نهایت خانه معنای ثبات و هتل اهمیت سفر را باز می نمایاند.

هتل پیش از اینکه هتل باشد یک عنصر شهری است و هیچ شهری بدون داشتن دست کم یک هتل یا حتی یک مسافرخانه‌ی بسیار کوچک هم که شده کامل نیست. از این زاویه هتل یک نماد شهری بوده و یا می تواند باشد و بایستی به عنوان سمبلی از هویت شهر عمل کند.

از آنجایی که هتل تنها بنایی از شهر است که مسافرین غریبه حق استفاده و بهره برداری از آن را به طور رسمی دارند، قادر است هویت جمعی شهر را در یک جا گرد آورده و آن را عرضه کند. از طرفی هتل با واژه سفر همراه است. مسافری که به شهر می آید یا از آن گذر می کند نیاز به محلی برای اقامت خویش دارد. هتل باید قابلیت این را داشته باشد که مسافر را در خود بپذیرد. اتاقهای خالی هتل در انتظار میهمان هایی هستند که چون سایه می آیند و می روند. هتل نه مقصد است و نه مبدا، نه آغاز و نه پایان که یک وقفه زمانی و مکانی در طول مسیر سفر است. ورود، خروج و تمام مشخصات فردی مسافر ثبت می شود اما وی همچنان ناشناس باقی می ماند. برخلاف انتظار،‌ این گمنامی دلپذیر است. این جا فضای برخورد نیست. خلائی در گذر زمان است که ما را در افکار و اندیشه های خویش رها می سازد. به داستان یا خوابی می ماند که در آن زمان فشرده شده و مسیری دراز را در زمانی کوتاه سپری می کنیم.

مسافرت در دنیای امروز به عنوان یکی از منابع بزرگ تجارت بین المللی محسوب می شود که نقش مهم و ارزنده ای در اقتصاد کشورها دارد. از طرفی مسافرت تنها یک نیروی اقتصادی قدرتمند نیست بلکه عوامل دیگری نیز می توانند در تقویت و تحکیم آن موثر باشند. مسافرت فعالیتی دو طرفه است که ضمن حفاظت از تاریخ و فرهنگ قدرت تخریب طبیعت را هم به همراه دارد.

هتل به عنوان نماد فیزیکی و معمارانه سفر، می تواند با طرح و برنامه ریزی درست، به رشد کیفی این مقوله کمک شایان توجهی کند. با توجه به اهمیتی که امروزه محیط زیست پیدا کرده است رعایت ابعاد زیست محیطی و پایداری در هتل ها امری ضروری و اجتناب ناپذیر است.

امروزه طراحی هتل ها غالباً از دست معماران خارج شده است. نه اینکه معماران آن را طراحی نمی کنند بلکه خواسته های کارفرما و ذهنیت کاذبی که از هتل ایجاد شده به شدت تعیین کننده است. این شدت را بخصوص در مناطق توریستی به عینه می توان مشاهده کرد. اصولاً این خاصیت مناطق توریستی است که خوراک بصری کوتاه مدتی را برای جلب توجه مسافران تولید می کنند که حاصل امر کاریکاتورهای مسخ شده از سبک‌های مختلف معماری است که درهم ادغام شده و در پوسته های ظاهری بنا خودنمائی می کنند. در واقع طراحی هتل های امروزه به تزئین پوسته ها تقلیل پیدا کرده است.

از هتل در دسته بندی کاربری های شهری به عنوان یک فضای عمومی یاد کرده اند حال آن که بیشتر یک فضای خصوصی است. گوشه و کنار هتل سرشار از فضاهای مکث و شخصی است. هیچ نگاه آشنا یا بیگانه ای سنگینی نمی کند. می توان ساعت ها در لابی هتل لم داد و در افکار و تخیلات خویش غوطه ور شد. دیگران سایه هایی بیش نیستند که شبح وار بدون اینکه دیده شوند می گذرند. هتل بیشتر یک فضای ذهنی است تا اینکه عینی باشد. خاطرات آن هم خاطراتی ذهنی هستند. ممکن است هیچ اتفاق خاصی نیافتد حتی دریغ از یک سلام آشنا اما اقامت در هتل خاطره انگیز است.

بسیاری از هتل های امروزی این ویژگی ها را با امکانات رفاهی بالا تامین می کنند. گرچه این امکانات لازمه یک هتل خوب است اما آن فضای غنی و سرشار ذهنی تنها از عهده قدرت مکان برمی آید که وظیفه معماران است.

حال این سؤال مطرح می شود که چگونه آن فضای رویایی و اسرارآمیز که قابلیت ارتباط بی واسطه با فضا و زمان را داراست خلق می شود.

فهرست مطالب

فصل اول: تعریف و مفاهیم پایه و اصول طراحی هتلها و روند توسعه آن

1-1 بیتوته کوتاه جهان و میهمان سرا

1-2 جهانگردی

1-2-1 آغاز سخن.

1-2-2 صنعت جهانگردی.

1-2-3 صنعت توریسم و اثرات فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی..

1-3 دسته بندی هتلها.....

1-3-1 هتلها...........

1-3-2 محدوده هتل......

1-3-3 انواع هتل............

الف. هتلهای مرکز شهر.......

ب. هتلهای ویژه خودرو و موتورداران........

پ. هتلهای فرودگاه.......................................

ت. هتلهای تفریحی و توریستی..............................

ث. مجتمع ساختمانهای مشاع و مشترک............................

1-4 مفاهیم واژه های تجهیزاتی و تعاریف کیفیت خدماتی در هتلها..........

1-5 بررسی روند هتل سازی در ایران.....................

فصل دوم: کاروانسراها

2-1 مقدمه: کاروانسراهای ایرانی................

2-2 کاروانسراها و فضاهای وابسته به راه.............................

2-2-1 ساباط..................................................

2-2-2 رباط....................

2-2-3 کاربات...................

2-2-4 کاروانسرا...............

2-2-5 خان.............

2-2-6 آب انبار............

2-2-7 حوض، برکه، پایاب، چاه..............................

2-4 طرح رباط و کاروانسرا..................

2-5 انواع کاروانسراها............................

2-6 نمونه هایی از کاروانسراهای ایرانی.............

فصل سوم: بررسی مصادیق و نمونه های موجود (مطالعات تطبیقی)

3-1 گرایشهای طراحی در صنعت هتل داری............

3-1-1 نقش نمادگرایی در هتلهای لوکس....................

3-1-2 همگرایی دقیق بین تجارت و تفریح.....................

3-1-3 بهره گیری از فناوری....................

3-2 هتل شرایتون.........................................................

3-3 هتل برج العرب..........................................

3-4 هتل لاله...............................

3-5 دیگر نمونه های موجود................................................

فصل چهارم: بررسی عوامل موثر بر شکل گیری ساختمانهای بلند در ایران جهان

4-1 مقدمه: سیر تحول ساختمانهای بلند................................................

4-2 تاریخچه ساخت بناهای بلند با شیوه امروزی دردنیا............................

4-2-1 نخستین دوره ساخت بناهای بلند..........................................

4-2-2 دوره دوم ساخت بناهای بلند............................

4-2-3 دوره سوم ساخت بناهای بلند....................

4-2-4 دوره چهارم ساخت بناهای بلند..............

4-3 ساخت بناهای بلند درآستانه قرن 21.............

4-4 تاریخچه ساخت بناهای بلند با شیوه جدید در ایران...........

4-4-1 شروع ساخت بناهای بلند با شیوه جدید درایران..........

4-4-2 روند احداث بناهای بلند دردهه 40.............

4-4-3 آغاز ساخت بناهای بلند مسکونی..............

4-4-4 روند احداث بناهای بلند در دهه 50...............

4-4-5 حرکت جدید دراحداث ساختمانهای بلند........

4-4-6 سالهای اوج بلند مرتبه سازی.............

4-4-7 ساخت بناهای بلند در اواخر دهه 70....

4-4-8 علل و ریشه‌یابی دلایل ساخت بلندمرتبه‌ها در ایران....

فصل پنجم: شناخت بستر طرح

5-1 استان خراسان.............

5-1-1 وجه تسمیه..............

5-1-2 جغرافیای خراسان.............

الف. دوران قبل از اسلام...............................

ب. دوران اسلامی..................

ج. دوران قاجاریه...............

د. دوران کنونی...............................

5-1-3 جمعیت استان................

5-1-4 وضعیت اقلیمی.........................

5-2 مشهد.........................................

5-2-1 وجه تسمیه.....

5-2-2 وضعیت ساکنان...........

الف. زبان گویش.....................

ب. مذهب........................

ج. معیشت.................

5-2-3 مطالعات تاریخی (چگونگی پیدایش شهر مشهد).........................

5-2-4 اوضاع طبیعی..........

5-2-4-1 زلزله...........

5-2-4-3 وضعیت اقلیمی.....

الف. دما و رطوبت هوا........

ب. وزش باد......

ج. وضعیت حرارتی هوا در شب و روز......

...2-4-4 شبکه ارتباطی

5-2-5 مطالعات اجتماعی (طرح جامع مشهد)....

5-2-5-2 چشم انداز آینده.....

5-2-5-3 مساحت و جمعیت....

5-2-5-4 تراکم....

الف. تراکم جمعیت.

ب. تراکم ساختمان...

5-2-6 معماری...

5-2-6-1 معماری سنتی....

5-2-6-2 عناصر شاخص معماری..

فصل ششم: راهنمای طراحی- ضوابط و استانداردها

6-1 راهنمای طراحی.

6-1-1 برنامه‌ریزی تسهیلات....

6-1-1-1 تجزیه و تحلیل امکان‌سنجی پروژه...

6-1-2 تعریف پروژه.....

6-1-3 برنامه تخصیص فضا....

6-1-4 شرح فعالیت‌ها...

6-1-5 آماده نمودن بودجه پروژه...

6-2 ضوابط و استانداردهای هتل....

6-3- ضوابط و استانداردهای تجاری..

فصل هفتم: مطالعه سایت (کوه سنگی)

7-1 پارک ملی کوه سنگی....................

7-2 موقعیت شهری.....

7-3 بررسی کالبدی....

7-3-1 محدوده کوه سنگی و همسایگی آن........

7-3-2 شبکه ارتباطی پیرامون طرح..................

7-3-3 کاربریهای پیرامون محوطه کوه سنگی.....

7-3-4 توپوگرافی و عوارض طبیعی زمین.......

7-3-5 تأسیسات زیربنایی مکانیکی

7-3-6 امکانات و محدودیتها........

7-3-7 بررسی طرح‌های بالاسر...

الف- طرح تفضیلی...

ب- طرح جامع....

7-3-8 اصول و مبانی طراحی پارک کوه‌سنگی..

7-3-8-1 مقدمه..............

7-3-8-2 مبنای طراحی پارک........

7-3-8-3 مبنای معماری فضای سبز.........

7-3-9 تجزیه و تحلیل پارک..........

الف- مقیاس..............

ب- روحیه............

ج- هماهنگی..................

د- ارتباطی.............

7-3-10 روش ساخت پارک.....

الف- معابر پیاده...

ب- معابر سواره.

ج- آب‌نماها..

فصل هشتم: سایت آنالیز

8-1 مقدمه.

8-2 اهداف کلان طراحی.

8-2-1 اهداف طراحی.

8-3 عوامل مؤثر در شکل‌گیری طرح..

فصل نهم: معرفی طرح

9-1 توجیه و علل انتخاب طرح..

9-2 مشخصات عملکردی..

9-2-1 فهرست عملکردی..

9-3 معرفی طرح...

9-3-1 طبقات اتاق خواب...

9-3-2 ارتباطات عمودی.....

9-3-3 فضاهای عمومی......

الف- لابی و سرسرای ورودی.....

ب- فضاهای اداری...............

پ- نمازخانه...........................

ت- فضاهای تجاری...

ث- رستوران.....

ج- رستوران چشم‌انداز..

چ- استخر....

خ- سالن اجتماعات........

د- پارکینگ...

9-3-4 فضاهای خدماتی

9-4 خصوصیات ساز‌ه‌ای

9-5 تأسیسات

الف- سیستم سرمایش و گرمایش

ب- سیستم فاضلاب

9-6 آکوستیک


بررسی نسخ چاپ سنگی حفاظت و مرمت یک نسخه قرآن طوماری موجود در کتابخانه آستان قدس رضوی

این پروژه مشتمل بر چهار فصل است درفصل اول این پروژه به مباحثی چون تاریخچه چاپ سنگی ، ظهور کاغذ ماشینی، ضرورت حضور چاپ در ایران و معرفی نمونه های چاپ سنگی و نسخ طوماری اشاره شده است
دسته بندی هنر و گرافیک
فرمت فایل doc
حجم فایل 126 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 96
بررسی نسخ چاپ سنگی حفاظت و مرمت یک نسخه قرآن طوماری موجود در کتابخانه آستان قدس رضوی

فروشنده فایل

کد کاربری 15

این پروژه مشتمل بر چهار فصل است. درفصل اول این پروژه به مباحثی چون تاریخچه چاپ سنگی ، ظهور کاغذ ماشینی، ضرورت حضور چاپ در ایران و معرفی نمونه های چاپ سنگی و نسخ طوماری اشاره شده است. فصل دوم به بررسی و شناسایی انواع کاغذ و مواد مورد استفاده در ساخت آن چون انواع مرکب ها و جوهرها، انواع روش های ساخت و تولید، آهارها و چسب ها و شناسایی آن ها ، جلد و انواع آن ، و... اختصاص دارد. فصل سوم نیز به آسیب شناسی وبررسی آسیبها و فصل چهارم به بیان مراحل حفاظت و درمان نسخه طوماری قرآن اختصاص دارد.

فهرست مطالب

مقدمه

فصل اول: مطالعات تاریخی

- دلایل و ضرورت ورود چاپ به ایران

- تاریخچه چاپ سنگی

- معرفی اولین نمونه های چاپ سنگی و نسخ طوماری

- دلایل ظهور کاغذ سازی ماشینی

فصل دوم: فن شناسی

- تکنیک چاپ سنگی

- بررسی کاغذ نسخ چاپ سنگی

- بررسی تزئینات نسخ چاپ سنگی

- بررسی نحوه شکل گیری قرآن طوماری

فصل سوم: آسیب شناسی

- بررسی آسیبهای وارده و ارائه راه حل درمان آن

- بررسی عوامل آسیب رسان و ارائه راه حل پیشگیری

فصل چهارم: اجرای عملیات مرمتی و ارائه راهکارهای حفاظتی انجام شده

معرفی روش های مرمتی کاغذ

شیوه سنتی یا صحافی سنتی

شیوه مرمت جدید

شیوه مرمتی مورد استفاده در مرمت قرآن طوماری

مراحل عملیات مرمتی (مرمت خشک)

معرفی اقدامات حفاظتی کاغذ

اسیدزدائی

آفت زدائی (ضدعفونی)

تنظیف و زدودن لکه ها

راهکارهای حفاظتی قرآن طوماری


نمونه مبایعه نامه

نمونه مبایعه نامه
دسته بندی فرم و مستندات
فرمت فایل rar
حجم فایل 19 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 3
نمونه مبایعه نامه

فروشنده فایل

کد کاربری 3139

فایل نمونه مبایعه نامه شامل 3 صفحه می باشد.