دانلود فایل آموزشی

پایان نامه / مقاله / پاورپوینت / پروپوزال / پرسشنامه / آزمون استخدامی / طراحی گرافیکی / بنر / کارت ویزیت / کار تحقیقی / ترجمه مقالات

دانلود فایل آموزشی

پایان نامه / مقاله / پاورپوینت / پروپوزال / پرسشنامه / آزمون استخدامی / طراحی گرافیکی / بنر / کارت ویزیت / کار تحقیقی / ترجمه مقالات

سلول های سفید چه نقشی در حفاظت از بدن دارند

گلبولهای سفید خون شما فقط حدود 1٪ از خون شما را تشکیل می دهد ، اما تأثیر آنها زیاد است. به گلبول های سفید خون لکوسیت نیز گفته می شود. آنها از شما در برابر بیماری و بیماری محافظت می کنند.

 گلبولهای سفید را سلولهای ایمنی بدن خود بدانید. به تعبیری ، آنها همیشه در جنگ هستند. آنها از طریق جریان خون شما جریان می یابند تا با ویروس ها ، باکتری ها و دیگر مهاجمان خارجی که سلامتی شما را تهدید می کنند مبارزه کنند. هنگامی که بدن شما دچار پریشانی شده و منطقه خاصی تحت حمله قرار گرفته است ، گلبول های سفید خون برای کمک به از بین بردن ماده مضر و جلوگیری از بیماری ، هجوم می آورند.

سلول های سفید خون در مغز استخوان ساخته می شوند. آنها در خون و بافت های لنفاوی شما ذخیره می شوند. از آنجا که بعضی از گلبولهای سفید خون به نام نوتروفیل عمر کمتری در یک روز دارند ، مغز استخوان شما همیشه آنها را تولید می کند.


 انواع گلبول های سفید

از جمله گلبول های سفید خون شما: 

مونوسیت ها طول عمر آنها از بسیاری از گلبول های سفید بیشتر است و به تجزیه باکتری ها کمک می کند.

لنفوسیت ها. آنها آنتی بادی هایی برای مبارزه با باکتری ها ، ویروس ها و سایر مهاجمان بالقوه مضر ایجاد می کنند.

نوتروفیل ها آنها باکتری ها و قارچ ها را از بین می برند و هضم می کنند. آنها مهمترین نوع گلبول سفید و اولین خط دفاعی شما در هنگام بروز عفونت هستند.

بازوفیل ها به نظر می رسد این سلولهای کوچک هنگامی که عوامل عفونی به خون شما حمله می کنند زنگ خطر را به صدا در می آورند. آنها مواد شیمیایی مانند هیستامین ، نشانگر بیماری آلرژیک ترشح می کنند که به کنترل پاسخ ایمنی بدن کمک می کنند.

ائوزینوفیل ها. آنها به انگلها و سلولهای سرطانی حمله کرده و آنها را از بین می برند و به پاسخهای آلرژیک کمک می کنند.


منبع این مقاله : newtechs.ir