دسته بندی | کشاورزی و زراعت |
فرمت فایل | doc |
حجم فایل | 19 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 22 |
پیشگفتار
رشد جمعیت و نیاز مستمر به محصولات کشاورزی از یک سو و الزام به خودکفایی در محصولات کشاورزی به لحاظ عواقبی که وابستگی این بخش به خارج دارد از سوی دیگر باعث شده است که کشاورزی محور برنامه های اقتصادی و فرهنگی کشور قرار گیرد اما محدودیتهای منابع طبیعی و کاهش درصد شاغلان این بخش به نسبت بخشهای دیگر ما را ناچار می کند که کشاورزی از وضعیت سنتی موجود به موقعیت بهتری ارتقاء دهیم.
بنابراین بخش کشاورزی همچنان یکی از بخشهای مهم اقتصادی کشور است و نیز خواهد بود. در هر شرایطی توسعه بخش کشاورزی پیش شرط و نیاز ضروری اقتصاد کشور است و تا زمانی که موانع توسعه در این بخش برطرف نشود سایر بخشها نیز به شکوفائی و رشد توسعه دست نخواهد یافت. تجربه مثبت و منفی کلیه کشورهای پیشرفته و در حال توسعه جهان این نظر را تایید می کند.
وضعیت موجود کشاورزی در ایران
بخش کشاورزی یکی از مهمترین و تواناترین بخشهای اقتصاد کشور است که تامین کننده حدود یک پنجم تولید ناخالص داخلی، یک سوم اشتغال و بیش از چهار پنجم نیازهای غذایی، نیمی از صادرات غیر نفتی و حدود نه دهم نیاز محصولات کشاورزی است. این بخش رغم چندین دهه سیاست صنعتی و تقویت سایر بخشهای اقتصادی همچنان با قدرت به حیات خود ادامه داده است و حتی در شرایط بسیار نامطلوب اقتصادی نیز شکوفایی و ظرفیت های نوینی را عرضه کرده است که برای بسیاری از اقتصاددانان و نظریه پردازان توسعه نیز تا حدودی ناشناخته بود.
کشاورزی ما در چند دهه اخیر از جهات افزایش بهره برداری از اراضی و منابع آب جدید، افزایش عملکرد محصولات یا بهبود بهره وری نیروی کار، بهبود سطح تکنولوژی و بکارگیری نهاده های نوین کشاورزی شامل انواع کود و سموم شیمیایی، بذرهای اصلاح شده و مکانیزاسیون وسیع و گسترده و به کارگیری انواع ماشین آلات و ادوات مکانیکی در انجام عملیات کشاورزی و گسترش زیرساختهای کشاورزی رشد و گسترش چشمگیری داشته است، به طوری که حجم تولید این بخش به طور مطلق در سه دهه اخیر بیش از 3 برابر افزایش یافته است.
اما کشاورزی با مشکلات و محدودیتهای بسیار زیادی روبروست که بعنوان مانعی در راه توسعه بیشتر کشاورزی عمل می کند. اندازه کوچک مالکیت ها و قطعات بهره برداریها، سیاستهای کلان محدودکننده بخش کشاورزی، دخالتهای وسیع دولت در این بخش، سطح نازل سواد کشاورزان، ضعف بنیه مالی بیشتر کشاورزان و نداشتن سرمایه کافی برای سرمایه گذاری در امور زیربنائی، انتقال سرمایه از بخش کشاورزی به سایر بخشها، ضعف خدمات عمومی در زمینه توسعه زیرساختهای کشاورزی و ارائه خدمات ترویجی و آموزش و ضعف نظام تامین و عرضه نهاده های کشاورزی از جمله عواملی هستند که موجب پایین بودن کارآیی تخصیص منابع در این بخش شده است، به طوری که بازدهی بخش تولید کشاورزی در مقایسه با امکانات مورد استفاده نیازهای جامعه و پتانسیلها و سطح کاربرد نهاده ها در مقایسه با سایر کشورهای جهان در سطح پایین قرار دارد و رشد تولید بخش کشاورزی نیازهای جامعه به مواد غذایی که با رشد جمعیت ابعاد وسیعی یافته است، برآورد نمی شود. سیاستهای خودکفایی و تامین امنیت غذایی برای کلیه قشرهای مردم از طریق پایین نگه داشتن قیمت محصولات کشاورزی، کمک بلاعوض برای نهادهای مصرفی، قیمتهای تثبیتی محصولات کشاورزی و سوبسید به مصرف کننده گرچه از نظر عدالت اجتماعی کاملاً پذیرفتنی است و با باید به نحو مناسبی همواره در نظر گرفته شود ولی بخشهای کشاورزی برای ادامه بقای خود می باید از طریق کسب قیم واقعی محصولات تولیدی، سرمایه لازم را برای توسعه فعالیت ها، گسترش زیرساختها و همچنین افزایش کمی و کیفی تولیدات کشاورزی بدست آورده، در حالی که سیاستهای گذشته مانع انباشت سرمایه در بخش شده و حتی انتقال سرمایه از بخش را نیز به دنبال داشته است.
بهره برداری ناپایدارازاراض حاشیه ای ودیمزارهای کم بازده ،همچنین استفادة بی رویه ومفرط ازسفره های آبهای زیرزمینی ازجمله آثاراین سایتهابوده است .براین پایه،هدف اصلی برنامه ریزی توسعة بخش کشاورزی،افزایش تولید کشاورزی، افزایش تولیدکشاورزی ،ارتقای سطح تکنولوژی وکاربرنهادهانوین کشاورزی گسترش تحقیق،آموزش وترویج است،که درکلیه برنامه های قبل وبعدانقلاب اولین هدف راتشکیل داده است.
برنامه ریزی برای دستیابی به هدف افزایش تولیدکشاورزی،پایه درارتباط باسایرهدفهای بخش نظیرحفظ منابع پایه وتوسعةپایدار،تاّمین امنیت غذای جامه ،افزایش صادرات وکاهش واردات کشاورزی،افزایش درآمدکشاورزان وحمایت ازتولیدکنندگان کشاورزی صورت گرفته واثرات متقابل آنهابریکدیگرموردتوجه وارزیابی قرارگیرد.
دسته بندی | کشاورزی و زراعت |
فرمت فایل | doc |
حجم فایل | 25 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 44 |
مقدمه:یکی ازآفات مهم برگ یونجه سرخرطومی برگ یونجه است که دراکثرمناطق یونجه کاری کشور شیوع دارد.میزان خسارت سرخرطومی یونجه درایران دقیقاتعیین نشده ولی می توان گفت که۶۰درصدازخسارت های کلیه آفات یونجه مربوط به سرخرطومی می باشد.زمانی که میزان آلودگی مزارع بالااست مدیریت مبارزه بااین آفت درطول سال اهمیت دارد.باتوجه به این که دربعضی سالها خسارت سرخرطومی یونجه ازنظراقتصادی مهم نیست لازماست که زارعین باراهنمایی های مدیریتی وتوصیه های عدم استفاده ازسموم حشره کش آشناشوند.
زیست شناسی:حشره کامل این آفت سرخرطومی نسبتا کوچکی است به طول تقریبا ۵میلیمتروپهنای ۳.۵میلیمترورنگ آن ازقهوه ای تاخاکستری مایل به سیاه تغییر می کند.
چرخه زندگی آفت سرخرطومی یونجه شامل چهار مرحله تخم.لارو.شفیره وسوسک بالغ است.زمستانگذرانی این آفت معمولا به شکل حشره کامل درپناهگاه های خارج ازمزرعه مانند پرچین ها.مناطق درختکاری شده ویازیست گاههای محفوظ داخل شکافهامیباشد.غالب تخمریزی دربهاروزمانی که سرخرطومی بالغ واردمزرعه می شودانجام می گیردامابعضی ازتخم ها درپاییز گذاشته می شوند.سرخرطومی های بالغ ماده برای تخمریزی سوراخی رابه وسیله جویدن درساقه یونجه ایجاد میکنندودرداخل آن۲۵-۲عددتخم می گذارند.یک سرخرطومی ماده میتواند درطول دوره زندگی به طور متوسط تعداد۵۰۰تا۲۰۰۰عددتخم بگذارد.رنگ تخم ها از زرد تاقهوه ای تغییرمی کند ووقتی می رسند تیره تر می شوند.مدت زمان لازم برای تفریخ تخم ها ۱۴-۷روزپس ازتخم ریزی به طول می انجامد اما تخمهایی که درپاییزگذاشته می شوند دربهارسال بعد تفریخ خواهند شد.
لاروها درطول دوره لاروی سه بارپوست اندازی کرده ودرهربارازنظراندازه بزرگترمی شوند.لاروهای بالغ به رنگ سبز بوده.تقریبا ۹ میلیمترطول دارندوخطوط سفیدرنگی درپشت آنهادیده میشود.لاروهای بالغ پس از کامل شدن تغذیه به سمت قاعده برگ حرکت کرده وباتکه های برگهای خشک شده درسطح خاک ایجاد یک پیله ابریشم مانندمیکنند.لاروهادرداخل پیله تبدیل به شفیره شده وحشرات بالغ پس از ۱۴-۱۰روزازآن خارج می شوند.
سرخرطومی های بالغ پس ازظهور برنگ قهوه ای روشن هستندویک لکه قهوه ای درپشت بدن حشره دیده می شود که ازجلوسر شروع شده وتانصف بدن ادامه می یابد.این علایم با سن حشره تغییر می کند.سرخرطومی های بالغ به مدت چند هفته درمزرعه باقی می مانندوپس ازآن برای گذراندن تابستان به پناهگاه های محفوظ نزدیک مزرعه می روند.درطول تابستان تمامی مراحل چرخه زندگی سرخرطومی درداخل مزرعه قابل مشاهده است بطوریکه سرخرطومی های بالغ ترممکن است به فعالیت تخمریزی ادامه دهند در حالیکه در همان زمان لاروها.شفیره هاوحشره های بالغ تازه ظاهر شده نیز دیده شوند.
دسته بندی | کشاورزی و زراعت |
فرمت فایل | doc |
حجم فایل | 377 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 63 |
استاندارهای علامت و نشانه SMV برای وسائل نقلیه و ادوات کشاورزی کندرو
گسترش با مساعدت و همکاری کمیته ایمنی کشاورزیASAE و مطالعات کنفرانس کشاورزی انجمن ایمنی ملی و کمیته تحقیقات تاییده شده توسط کمیته تکنیکی بخش ماشین آلات ASAE ،پذیرفته شده توسط ASAE به عنوان پیشنهاد در دسامبر 1964، اصلاح و پذیرفته شده به عنوان استاندارد در دسامبر 1966 اصلاح دوباره در مارچ 1968 ،تصویب به عنوان استاندارد بین المللی آمریکا در جولای 1971 اصلاح مجدد در دسامبر 1975، تایید اصلاحات توسط ANSI در جولای 1984 تایید مجدد در دسامبر 1985 اصلاح مقاله ای در جولای 1989، تایید مجدد در دسامبر 1990، اصلاح مجدد مقالات در فبریه 1991، اصلاح مجدد در دسامبر 1991، تصدیق مجدد توسط ANSI در اکتبر 1992 – اصلاح مجدد در جون 1993- تایید اصلاحات توسط ANSI در ژانویه 1994 و تایید مجدد در نوامبر 1997.
منظور و هدف
1-1- هدف از این استاندارد، بنا بنهادن خصوصیاتی است که معرف یک علامت مشخص برای استفاده از ماشینهایی که با سرعت کم، هنگام تردد یا سفر در بزرگراهها باشد.
2-1این استاندارد خصوصیات ابعادی علامت و نشانی را بنا نهاده است که مرتبط با مراحل آزمایش و شامل همه نیازها می باشد.
3-1این علامت شناسائی فقط در ماشینهای کم سرعت( SMV )کاربرد دارد.
4-1این علامت، لوازم هشدار از قبیل لامپهای عقب ماشین آینه ها، فلاشرها، را کامل می کند. اما جایگزین این ابزار نمی باشد. همچنین این علامت برای شناساندن وسایل بی حرکت و ساکن استفاده نمی شود.
5-1ابعاد و الگوی رنگ این علامت، مشخص است و اجازه علامت گذاری و تغییر دراین الگوها به جز در مواردی که در قسمت 2-4 بازگو خواهد شد، نداده شده است.
6-1در زمانیکه وسیله مورد نظر با سرعتی بالاتر از 40کیلومتر بر ساعت یا 25 مایل بر ساعت در حال حرکت باشد روی این نشانه را باید پوشاند و یا آن را برداشت.
2- منابع اصلی:
تمامی استاندردها، موضوع مطالعه برای اصلاح مجدد می باشند و قستهای توافق نامه بر اساس استانداردها تقویت شده است تا امکان در خواست اکثر ویرایشهای اخیررا بررسی کند.سازمانهای استاندارد از لیست استاندادهای معتبر رایج حمایت می کند.
دسته بندی | هنر و گرافیک |
فرمت فایل | doc |
حجم فایل | 29664 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 122 |
طراحی پیکتوگرام برای فرودگاه بینالمللی امام خمینی
انسان موجودی است اجتماعی، چنانکه از بدو خلقت همواره درصدد آن بوده تا با همنوعان خود ارتباط برقرار کند اما از آن جهت که قادر به سخن گفتن نبود بنابراین بوسیله حرکات دست و علائمی که از این طریق نمایش میداد با افراد و اشخاص اطراف خود ارتباط برقرار میکرد. سپس زمانی رسید که شروع به انتقال این حالات و علائم بر روی دیوارة غارها نمود. بدینگونه که تصاویری از آنچه که مورد نظر وی بودند را ترسیم مینمود تا بتواند مفهوم خود را برساند اما در پارهای از موارد این تصاویر نمیتوانستند کمک وی باشد. چنانکه برای بیان احساسات و برخی از مسائل دیگر مجاب به اختراع خط و زبان گردید اما آثاری که مربوط به هزاران سال قبل میباشند و بر دیوارة غارها همچنان منقوش هستند یکی میباشند بین بشر ابتدایی وانسان امروزی بدینگونه که از طریق علائم ما میتوانیم به بسیاری از امور آنروز پی ببریم. از این نکته مشاهده میشود که گرچه خط و زبان اختراع شدهاند اما محدودیتهایی که این دو دارا میباشند را در تصاویر مشاهده نمیکنیم همچنانکه امروز ما میتوانیم به نوشتارهای تصویری انسانهای اولیه آگاهی یابیم اما حتی در جهان پیشرفته امروزی به هنگام مسافرت از یک نقطه جهان به نقطه دیگر اگر قرار بر تکیه به زبان و خط باشد، نهتنها نمیتوانیم با انسانهای عصر خود ارتباط برقرار کنیم بلکه مشکلات عدیدة بیشماری را پیش روی خود خواهیم داشت که معلول همین نقص در ارتباط میباشد. چنانکه پیشتر مطرح شد نیاز به صحبت کردن و ارتباط برقرار کردن در بشر ابتدائی بعدها باعث اختراع خط و الفبا و علائم ... شد واین اختراعات مرحله به مرحله پیشرفت نمود و با متحد شدن انسان اختراعات نیز گسترش یافتند و انسان گام به گام پیشرفت نمود تا به این نقطه از زمان با وجود امکانات بیشمار رسید.
در این راستا هنر نیز دارای ابعاد گوناگونی شد که گرچه به نسبت ظاهر و صورت اولیه خود بسیار متفاوت است اما همچنان ریشه در نقطة تولد خود دارد. این پیشرفت و گسترش تا این حد ادامه یافته که از دیوارة غارها به شکل کنونی خود رسیده و دارای مختصات خاص خود و متخصصان مختلف گشته است و به شاخهها و رشتههای مختلفی تقسیم گشته. گرافیک یکی از این شاخهها میباشد که با وجود آنکه به ظاهر هنری نوپاست اما در حقیقت دارای سابقه بس کهن است.
چرا که تمامی علائم و تصاویری که در ابتدای تاریخ هنر یافت شدهاند آثار گرافیکی بودهاند که در اختیار بشر اولیه قرار داشتهاند همچون علائم وتصاویر منقوش بر دیوارة غارها که برای ارتباط برقرار نمودن آنها مورد استفاده بودهاند و ما نیز با تکیه به این علائم، اطلاعاتی پیرامون نوع زندگی و محیط زندگی آنها به دست میآوریم. بنابراین میتوان گفت که علامت در عمل نوعی ارتباط است آنچنانکه ما نیز امروزه متکی به این علائم و نمادها میباشیم. اما به گونهای کاملا متفاوت از همتایان اولیه آنها، این علائم و نشانهها که در ابتدا صرفا بیانگر مفاهیم خاصی بودهاند با گذشت زمان دارای قواعد و چهارچوبی گشتهاند و نیز دارای انواع مختلی شدهاند که پیکتوگرام یک نوع نشانة تصویری میباشد که در دنیای کنونی ما استفادة فراوانی دارد و من سعی کردهام در این رساله به انواع پیکتوگرام و خصوصایت آن و کاربرد رنگ در پیکتوگرام بپردازم. که با تکیه بر قواعد و علم مورد نیاز برای آنها تهیه میگردند. با توجه به محیط پیرامون خود مشاهده میکنیم که علائم نقش به سزایی را در زندگی، ایفا میکنند و در هر مکان و موقعیتی میتوانند به منظورهای مختلف یاریرسان ما باشند.
عنوان پروژه: رنگ در نشانه (پیکتوگرام)
رشته : گرافیک
مقدمههدف از انتخاب عنوان (رنگ در نشانه پیکتوگرام) شناختن مخاطب و ایجاد ارتباط و نفوذ در احساس و اندیشة او میباشد. بسیار اتفاق افتاده است که در برابر هشدارهای بصری چراغ و علائم راهنمایی و رانندگی احساس خطر و امنیت کردهایم و همانگونه که علائم ونشانههای راهنمایی و رانندگی بعنوان یکی از پایههای اصلی و فرهنگ زندگی در اندیشهها نفوذ کرده است، استفادة آگاهانه و منطقی از رنگ نیز در سایر موارد بیتأثیر نخواهد بود. چه بسا رنگ بیشتر از هر پدیدة دیگری اطراف انسان را احاطه کرده و در تمامی مایحتاج روزمـّره اعم از پوشاک، غذا و سایر مواد مصرفی، و غیره بکار گرفته شده است.
در انتخاب و تأثیر رنگها بر افراد با توجه به فرهنگ زندگی، تفاوتهای قابل ملاحظهای وجود دارد. یکی رنگ آبی را بر دیگری ترجیح میدهد و دیگری رنگ سبز را دوست داشتنی میداند. به درستی نمیتوان گفت چرا افراد رنگهای مطلوب و محبوب مخصوص به خویشتن را دارند، شاید زمینههای ذهنی، تجربهها، تداعیها و حوادث دیگری که در زندگی بزرگسالان بوجود آمده است افراد را به رنگ مشخصی علاقمند یا متنفر ساخته باشد.
هنوز هیچ مجموعهای دربارة رنگهای مورد پسند مردم در تمامی کشورها به دست نیامده است و از واکنش افراد جماعات گوناگون در برابر رنگ اطلاع کافی نداریم. بدون شک با شناخت عوامل مؤثر در انتخاب رنگ در بین جوامع مختلف با فرهنگ و نوع محل زندگی و سن اشخاص با توجه به سلامت بدن و روح آنها میتوان به تأثیر فیزیکی و روانی رنگها نیز پی برد.
سن اشخاص در انتخاب رنگ تأثیری قابل ملاحظه دارد، مثلا رنگهای انتخابی خردسالان با بزرگسالان تفاوت دارد. رنگهای زنده و خالص مورد توجه کودکان قرار میگیرد. در صورتی که بزرگسالان رنگهای پخته و ترکیب شده را ترجیح میدهند. محل زندگی نیز در انتخاب رنگ مؤثر است ودر مناطقی که هوا آفتابی است نوع انتخاب رنگ اشخاص با مناطق ابری تفاوت دارد و نیز فصول سالانه عاملی است که اشخاص را در برابر سؤال محقق وادار به جوابهایی متناسب با فصل میسازد. فرهنگ جامعه در عقیدة انتخاب رنگ بیاثر نیست. میتوان برای تشخیص سلیقة اشخاص به تحقیقات روانی و اجتماعی دست برد، در این تحقیقات مصاحبه و تکثیر پرسشنامه از وسایل تحقیقی به شمار میآید، بعد از هر تحقیق میتوان سلیقة جمعی یا گروهی را دریافت. سلامت بدن و سلامت روح نیز جزء خصایص است. به هر صورت انتخاب رنگی که به وسیلة فردی ابراز میشود نوعی انتخاب شخصی است ولی در تعیین رنگ الزاما باید به انتخاب گروه و یا جامعه واقف شد.
باید توجه داشت هر درجه از رنگها که ضعیف یا قوی باشند خصایص و تأثیر ویژهای دارند که خصایص یک رنگ ممکن است در کشورها و جماعت مختلف تأثیر متفاوت بگذارند.
انسان سیستم کدگذاری رنگ را ایجاد کرد، هر چه کد سادهتر باشد، آسانتر پیام فهمیده خواهد شد. ارتباط رنگ با مخاطبین خود، مستقیمتر از لغات و اعداد است. مثلا در چراغهای ترافیک، عملکرد رنگ به شکل کد خوب است. زیرا به سرعت منتقل شده، فهمیده و پذیرفته شده است.
دانستن معانی اجتماعی و سمبولیک رنگها در کشورهای مختلف بسیار جالب است. برای شناختن بعضی از این مفاهیم به مفهوم چند رنگ در کشورهای مختلف میپردازیم که میتوان به سهولت دریافت که حتی با وجود فاصلههای چند هزار کیلومتری، رنگها تقریبا در اذهان بیشتر تداعی سمبولهای مشترکی را میکنند. تنها تفاوت آنها بر سر فرهنگهای قومی که ریشههای چندهزارساله دارد وبر اثر شرایط جوی متفاوت و عقاید دینی متفاوت و غیره بوجود آمده است.
رنگ سیاه در اکثر کشورها معنی عزا و افسردگی را دارد و رنگ سفید در اکثر کشورها معنی صلح و بیگناهی را دارد و رنگ قرمز معنی خشم و گرما و در پیکتوگرامهای راهنمائی و رانندگی علامت خطر را میرساند و سبز در اکثر کشورها معنای جوانی و سبزی و شادی را میرساند و رنگ آبی معنی آسایش و ترس و زرد معنای نور و خورشید و بیماری را در اکثر کشورها میرساند.
فهرست
عنوان صفحه
چکیده
مقدمه
فصل اول: مفهوم کلی رنگ
رنگ.................................... 2
اثر رنگ................................ 7
رنگ در روانشناسی...................... 13
منشاء اهمیت رنگ........................ 15
فیزیولوژی رنگ......................... 15
معنای هشت رنگ......................... 16
1- رنگ خاکستری....................... 18
2- رنگ آبی.......................... 18
3- رنگ سبز.......................... 20
4- رنگ قرمز......................... 21
5- رنگ زرد.......................... 22
6- رنگ بنفش......................... 24
7- رنگ قهوهای....................... 25
8- رنگ سیاه........................... 26
نقش رنگ در فرهنگ و ملل................ 26
رنگ در تبلیغات........................ 30
1- جلب توجه......................... 31
2- حفظ توجه......................... 33
3- تبادل اطلاعات..................... 34
رنگ در هنر............................ 35
رنگ در ادبیات......................... 36
رنگ در سینما.......................... 38
رنگ در هنرهای تجسمی.................... 38
قرمز................................ 39
زرد................................. 40
سبز................................. 40
آبی................................. 40
سفید................................ 40
سیاه................................ 40
مربع................................ 41
مثلث............................... 41
دایره............................... 42
فصل دوّم: رنگ در هنرهای تجسمی
رنگ در نقاشی.......................... 44
رنگ در گرافیک......................... 47
رنگ در کامپیوتر....................... 48
رنگ در عکاسی.......................... 52
رنگ در معماری......................... 53
نقش رنگ در فضای شهر................... 55
فصل سوم: رنگ با گرایش کاربردی در هنر گرافیک
رنگ در طراحی پوستر..................... 60
رنگ در طراحی جلد...................... 61
رنگ در تصویرسازی...................... 62
رنگ در بستهبندی....................... 64
رنگ در صفحه آرائی..................... 67
ایجاد حرکت............................. 68
رنگ تیترها............................. 68
رنگ گذاری متن.......................... 68
رنگگذاری متن........................... 69
رنگ در تصاویر......................... 70
رنگ در روزنامه........................ 71
رنگ در نشانه.......................... 72
فصل چهارم : رنگ در نشانه (پیکتوگرام)
تاریخچة نشانه (نشانه تصویری «پیکتوگرام») 76
پیکتوگرام چیست؟....................... 82
انوع پیکتوگرام........................ 85
رنگ در پیکتوگرام...................... 91
ضرورت رنگ در پیکتوگرام................ 95
ارتباط رنگ با محیط..................... 96
نوع رنگ گذاری........................ 100
بحث تأثیرگذاری هر رنگ.................. 101
نتیجهگیری:............................ 107
فهرست منابع.......................... 111
فهرست منابع تصویری................... 114
122 صفحه فایل Word
دسته بندی | حسابداری |
فرمت فایل | ppt |
حجم فایل | 947 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 44 |
عنوان: پاورپوینت طبقه بندی بودجه
فرمت: پاورپوینت (قابل ویرایش)
تعداد اسلاید: 44 اسلاید
دسته: حسابداری
این فایل شامل پاورپوینتی با عنوان" طبقه بندی بودجه " می باشد که در حجم 44 اسلاید همراه با تصاویر و توضیحات کامل تهیه شده است که می تواند به عنوان ارائه کلاسی درس اصول تنظیم و کنترل بودجه رشته حسابداری در مقطع کارشناسی مورد استفاده قرار گیرد. بخشهای عمده این فایل شامل موازد زیر می باشد:
اهداف طبقه بندی بودجه ای
طبقه بندی بودجه در سیر تکوین بودجه
انواع طبقه بندی بودجه
طبقه بندی درآمدها و سایر منابع تامین اعتبار
درآمد عمومی
درآمد اختصاصی
درآمد شرکتهای دولتی
سایر منابع تامین اعتبار
طبقه بندی هزینه ها
هزینه های جاری
هزینه های سرمایه ای
پرداختهای انتقالی
طبقه بندی برحسب مواد هزینه
طبقه بندی عملیات
اصول طبقه بندی عملیات
طبقه بندی عملیاتی در ایران
انواع طرح های عمرانی
طرح عمرانی انتفاعی
طرح عمرانی غیر انتفاعی
طرح عمرانی مطالعاتی
نمونه ای از طبقه بندی عملیات
طبقه بندی سازمانی در ایران
وزارتخانه ها
موسسات دولتی
شرکت های دولتی و بانکها
موسسات و نهادهای عمومی غیر دولتی
موسسات انتفاعی و بازرگانی وابسته به دولت
طبقه بندی اقتصادی
پاورپوینت تهیه شده بسیار کامل و قابل ویرایش بوده و به راحتی می توان قالب آن را به مورد دلخواه تغییر داد و در تهیه آن کلیه اصول نگارشی، املایی و چیدمان و جمله بندی رعایت گردیده است.
دسته بندی | حسابداری |
فرمت فایل | ppt |
حجم فایل | 689 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 40 |
عنوان: پاورپوینت تعاریف و اصول بودجه
فرمت: پاورپوینت (قابل ویرایش)
تعداد اسلاید: 40 اسلاید
دسته: حسابداری
این فایل شامل پاورپوینتی با عنوان"تعاریف و اصول بودجه"می باشد که در حجم 40 اسلاید همراه با توضیحات کامل تهیه شده است که می تواند به عنوان ارائه کلاسی درس اصول تنظیم و کنترل بودجه رشته حسابداری در مقطع کارشناسی مورد استفاده قرار گیرد. بخشهای عمده این فایل شامل موازد زیر می باشد:
انواع تعاریف بودجه
تعاریفی که بر جنبه سیاسی بودجه تاکید دارند
تعاریفی که بر جنبه اقتصادی بودجه تاکید دارند
تعاریفی که بر جنبه برنامه ای و مدیریت بودجه تاکید دارند
سایر تعاریف بودجه
اصول بودجه
اصل سالانه بودن بودجه
اصل جامعیت بودجه
اصل وحدت بودجه
اصل شاملیت یا تفصیل بودجه
اصل تخصیص یا عدم تخصیص بودجه
اصل انعطاف پذیری بودجه
اصل تخمینی بودن درآمدها
اصل تحدیدی بودن هزینه ها
اصل تعادل
نظریات مختلف در مورد تعادل در بودجه
رعایت توازن سالانه در بودجه(نظریه کلاسیکها)
عدم تعادل در بودجه دولت
حمایت از تعادل بودجه، ولی نه به صورت سالیانه
سایر اصول بودجه
پاورپوینت تهیه شده بسیار کامل و قابل ویرایش بوده و به راحتی می توان قالب آن را به مورد دلخواه تغییر داد و در تهیه آن کلیه اصول نگارشی، املایی و چیدمان و جمله بندی رعایت گردیده است.
دسته بندی | معماری |
فرمت فایل | ppt |
حجم فایل | 8372 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 30 |
تاریخچه مدرسه باهاوس
باهاوس (به معنای خانه ی معماری)نام یک مدرسه معماری و هنرهای کاربردی در آلمان بود که از سال 1919 تا 1933 به پرورش هنرمندان پرداخت و نقش مهمی در برقراری پیوند میان طرح و فن ایفا کرد. مکتب باهاوس توسط والتر گروپیوس تاسیس شده است. اسم bauhaus از کلمات آلمانی “tobuild” (برای ساختن) و” house“ (خانه ) ریشه گرفته شده است .علیرغم اسمش و حقیقت اینکه موسس آن یک معمار بوده ، باهاوس یک دفتر معماری در سالهای اول تاسیسش برای خود نداشت. شیوه باهاوس یکی از تاثیرگذارترین وقایع در معماری مدرن وطراحی مدرن شد. این مکتب تاثیرات عمیقی برتوسعه هنرهای معماری، طراحی گرافیک،طراحی داخلی ، طراحی صنعتی داشت. این مکتب در سه شهر آلمان، در سه دوره ی زمانی (وایمار از 1919 تا 1925، دسائو از 1925 تا 1932 و برلین از 1932 تا 1933) و تحت مدیریت سه معمار (والتر گروپیوس از 1919 تا 1927، هانس مه یر از 1928 تا 1930 و لودویگ میس ون دروهه از 1930تا1933) به فعالیت پرداخت. تغییرات مکان و مدیریت منجر به تغییر مداوم در تمرکز ،تکنیک،اساتید و سیاست گذاری های آن شد.
...
بلافاصله پس از جنگ جهانی اول یک دوره زنده رشد اقتصادی در اروپا و ایالات متحده پدید آمد اما این چرخش صعودی چندان دوام نیافت. پنجشنبه سیاه در سال 1929، یعنی روزی که نرخها در بازار بورس نیویورک سقوط کرد نمایانگر یک بحران اقتصادی جهانی بود. طی همین دوران، جنبش های سوسیالیستی که از طرف انقلاب اکتبر روسیه حمایت میشدند، تقریبا در تمام کشورهای اروپایی قدرت یافته و به تحرک در آمده بود. ترقی و پیشرفت اقتصادی که در سال 1926 آغاز شده بود، همگام با رقابتهای بی باکانه و ظالمانه پیش میرفت تا اینکه از سال 1929 به بعد ارقام بی کاری رو به افزایش گذاشتند و مهمترین نکات مورد بحث و مشاجره در مبارزات طبقاتی مشکل لاینحل مسکن بود .در نتیجه سرتاسر جهان به یک کارگاه عظیم ساختمانی تبدیل شد و این پیدایش نیازهای جدید ساختمانی ، معماری را با یک چالش بی سابقه روبرو گرداند.
با توجه به گسترش این چالش و نیاز مبرم به هزینه های پایین تر ساختمانی ، امکانات به کارگیری روشهای تولید انبوه در صنعت ساختمان مورد تحقیق قرار گرفتند و حرکتهای رو به جلویی مشاهده شد اما این جریانات در زمینه فرهنگی نیز بازتابهایی داشت و به طور اخص واقعه ای بود که نتایج دور و درازی در پی داشت و آن تاسیس باهاوس توسط والتر گروپیوس در سال 1919 در شهر وایمارآلمان با ادغام «آکادمی هنرهای زیبا» و «مدرسه هنرها و پیشه ها» بود.
والتر گروپیوس
والتر گروپیوس، از تأثیرگذارترین معماران مدرنیته، در سال 1883 در آلمان به دنیا آمد. در سال به همراه پیتر بهرنز شرکتی را تأسیس کرد. که در این زمان کارمندانی همچون میس ون ده روهه و لوکوربوزیه در شرکت وی به کار مشغول شدند. گروپیوس در سال 1910 شراکت با بهرنز را ترک کرد و به همراه آدولف مه یر شرکتی را تأسیس نمودند. آنها در این مدت یکی از ساختمان های اولیه سبک مدرن -کارخانه فاگوس- را ساختند. دیوارهای پرده ای شیشه ای این ساختمان نشان دهنده یکی از اصول کلی سبک مدرن شد که در آن فرم از عملکرد پیروی می کند.
ساختمان شیشه ای کارخانه فاگوس، از نخستین ساختمان های سبک مدرن
پاورپوینت 30 اسلاید