دانلود فایل آموزشی

پایان نامه / مقاله / پاورپوینت / پروپوزال / پرسشنامه / آزمون استخدامی / طراحی گرافیکی / بنر / کارت ویزیت / کار تحقیقی / ترجمه مقالات

دانلود فایل آموزشی

پایان نامه / مقاله / پاورپوینت / پروپوزال / پرسشنامه / آزمون استخدامی / طراحی گرافیکی / بنر / کارت ویزیت / کار تحقیقی / ترجمه مقالات

نمونه قرارداد بیع قطعی سه دانگ مشاع از شش دانگ یک باب خانه مسکونی

نمونه قرارداد بیع قطعی سه دانگ مشاع از شش دانگ یک باب خانه مسکونی
دسته بندی فرم و مستندات
فرمت فایل rar
حجم فایل 10 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 1
نمونه قرارداد بیع قطعی سه دانگ مشاع از شش دانگ یک باب خانه مسکونی

فروشنده فایل

کد کاربری 3139

فایل نمونه قرارداد بیع قطعی سه دانگ مشاع از شش دانگ یک باب خانه مسکونی شامل 1 صفحه می باشد.


مدل اتومبیل آئودی 2016 در تری دی مکس

دانلود مدل آئودی آر 8 2016 در تری دی مکس
دسته بندی مکانیک
فرمت فایل rar
حجم فایل 6806 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 1
مدل اتومبیل آئودی 2016 در تری دی مکس

فروشنده فایل

کد کاربری 9

این محصول مدل اتومبیل آئودی آر 8 2016 در نرم افزار قدرتمند تری دی مکس می باشد

همچنین یک فایل خروجی با فرمت igs نیز از این محصول ارائه شده است که میتوانید آن را در نرم افزارهای دیگری مانند سالیدورک، کتیا و ... اجرا نمایید


بررسی و تحلیل هفت گروه کودکان استثنائی

بررسی و تحلیل هفت گروه کودکان استثنائی
دسته بندی روانشناسی و علوم تربیتی
فرمت فایل docx
حجم فایل 123 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 135
بررسی و تحلیل هفت گروه کودکان استثنائی

فروشنده فایل

کد کاربری 4269

مقدمه

شنوایی یک توامندی حیاتی است یک کودک عادی قادر است که از طریق حس شنوایی زبان و مهارت گفتاری مورد نیاز در تعاملات اجتماعی و از طریق مهارت های آموزشگاهی یادگرفته و به کار بندد .

ناشنوایان همانند سایر کودکان به طور بالقوه به کسب و یادگیری قادر میباشند قضاوت آنها از داده های زبان شناختی ( ورودی ) که همان مواد خام در اکتساب زبان می باشند محروم اند در واقع گنجینه ی لغات خیلی کم است .

طبقه بندی معلولیت شنوایی :

1-ناشنوا = اختلالات شنوایی در روند پردازش اطلاعات دارای دو گروه است

الف : ناشنوای مادرزادی :نوزاد به طور ناشنوا به دنیا می آید

ب : ناشنوای آسیب زا : ناشنوایی طبیعی بدنیا آمده ولی بر اثر حادثه یا بیماری شنوایی اش را از دست می دهد

2- کم شنوا = به کسی کم شنوا گفته میشود که برای پردازش اطلاعات از وسایل کمک شنوایی استفاده نماید

عوامل موثر بر شنوایی :

1- علل مربوط به قبل از تولد

مسمویت و عفونت مادر در زمان پیش از تولد می تواند باعث ایجاد نقایصی در شنوایی کودک گردد

2- موارد آسیب زا به هنگام تولد

در هنگام زایمان به علت تنگی لگن خاصره ، استفاده از خورسپس و خونریزی داخلی جمجه ناشی از ضربه وارده بر سر نوزاد می باشد

3- عوامل مربوط به بعد از تولد .

نقص شنوایی به علت حوادث و بیماری های پس از تولد مربوط می شود

صفحه

مقدمات و تاریخچه

1- آغاز سخن

2- پیش گفتار

3- بررسی آماری و سابقه

4- تعریف استثنایی

5- تاریخچه:-

6- در ایران-

دسته بندی و تعریف و ویژگیهای بالینی

1- انواع استثنایی

2- تعریف ها:

3- علل و عوامل

4- عقب ماندگی و اختلالات ژنتیک

5- انواع سندرم ها

6- منگولیسم یا سندرم دان

7- سندرم صدای گربه و سوپرمن و کلاین فلتر

8- عوامل ناشناخته وهیدروسفال و میکروسفال

9- مسائل دوران بارداری

10- انواع بیماری ها و ضربه ها در تمام موارد

11- سن مادر و عاملRH

12- سوخت و ساز (متابولیسم)

13- عوامل فرهنگی

عکس العمل والدین

1- انواع خانواده- پذیرنده، انکارکننده و پنهان کننده

2- ارتباط خانواده با فرزند عقب مانده

3- واکنش های گوناگون خانواده

پیشگیری

1-پیش گیری

2-برنامه ریزی پیش گیری و مشاوره ژنتیک

3-مشکلات جنسی کودکان عقب مانده ذهنی

آموزش وپرورش

1-آموزش و پرورش و توان بخشی

سخن آخر- توصیه و پیشنهادهای لازم: کلام آخر با فرجام سخن

منابع و مراجع


بررسی امکان تشخیص (شناخت ) استفاده از تامین مالی خارج از ترازنامه در شرکتهای پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار

بررسی امکان تشخیص (شناخت ) استفاده از تا مین ما لی خارج از تراز نا مه در شرکتهای پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار
دسته بندی حسابداری
فرمت فایل docx
حجم فایل 407 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 270
بررسی امکان تشخیص (شناخت ) استفاده از تامین مالی خارج از ترازنامه در شرکتهای پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار

فروشنده فایل

کد کاربری 4269

بررسی امکان تشخیص (شناخت) استفاده از تامین مالی خارج از ترازنامه در شرکتهای پذیرفته شده در بورس توسط حسابرسان مستقل

در ادامه می توانید فهرست مطالب پایان نامه حسابداری با موضوع : "بررسی امکان تشخیص (شناخت) استفاده از تامین مالی خارج از ترازنامه در شرکتهای پذیرفته شده در بورس توسط حسابرسان مستقل" را ملاحظه نمایید. این پایان نامه برای مقطع کارشناسی ارشد رشته حسابداری می باشد. فصل اول پایان نامه ی " بررسی امکان تشخیص (شناخت) استفاده از تامین مالی خارج از ترازنامه در شرکتهای پذیرفته شده در بورس توسط حسابرسان مستقل" به کلیات پژوهش می پردازد. در فصل دوم این پایان نامه رشته حسابداری مبانی نظری و پیشینه پژوهش بحث می شود. فصل سوم به روش شناسی پژوهش می پردازد. در فصل چهارم تجزیه و تحلیل داده های پژوهش انجام می گیرد. در فصل پنجم نیز نتیجه گیری و پیشنهادات ارائه می گردد. در ادامه این صفحه می توانید فهرست مطالب پایان نامه ی " بررسی امکان تشخیص (شناخت) استفاده از تامین مالی خارج از ترازنامه در شرکتهای پذیرفته شده در بورس توسط حسابرسان مستقل" را با جزئیات بیشتری ملاحظه کنید. لازم به ذکر است که همراه فایل پایان نامه، فایل مربوط به پروپوزال و همچنین فایل مقاله استخراجی از پایان نامه نیز وجود دارند.

فهرست مطالب

فصل اول: کلیات پژوهش

1-1 مقدمه

2-1- بیان مساله و علل انتخاب موضوع

3-1- اهداف پژوهش

4-1- اهمیت پژوهش

5-1- نوع طرح پژوهش

6-1- متغیرهای پژوهش

7-1- فرضیه های پژوهش

8-1- قلمرو پژوهش

1-8-1- قلمرو موضوعی

2-8-1- قلمرو مکانی

3-8-1- قلمرو زمانی

9-1-محدودیتهای پژوهش

1- 10 روش پژوهش

11-1- روش جمع آوری اطلاعات

12-1- ابزار اندازه گیری اطلاعات

13-1 واژگان کلیدی و اصطلاحات

14-1- ساختار پژوهش

فصل دوم: مبانی نظری و پیشینه پژوهش

1-تاریخچه،مبانی نظری، چارچوب گزارشات مالی، انرون

1-2- مقدمه

2-2 گفتار اول: تاریخچه

2-2-1 مقاله فنی انتشار یافته توسط انجمن حسابداران قسم خورده انگلستان و ولز

2-2-2 متن پیشنهادی شماره 42 (ED42)

2-2-3 متن پیشنهادی شماره 49 (ED 49)

2-2-4 شرایط پیشنهاد شده توسط متن پیشنهادی گزارشگری معاملات (FRED4)

2-2-5 بیانیه تحقیق مالی شماره 5 (1994) گزارشگری محتوای معاملات

2-3 گفتار دوم: مبانی نظری

2-3-1 تجزیه و تحلیل مزایا و مخاطرات

2-3-2 شناخت

2-3-3 عدم شناخت

2-3-4 تهاتر

2-3-6 نحوه ارائه اقلام مرتبط با هم

2-3-6 معاملات مرتبط

2-4 گفتار سوم : چارچوب گزارشات مالی

2-4-1 ترازنامه

2-4-2 صورتهای مالی اساسی دیگر

2-4-3 یادداشتهای توضیحی صورتهای مالی و گزارش هیئت مدیره به مجمع عمومی صاحبان سهام

2-5 گفتار چهارم: فروپاشی انرون مقدمه ای برای تحول در وضع قوانین و استانداردهای مرتبط با معاملات خارج از تراز نامه

2-5-1 آنچه برای انرون اتفاق افتاد؟

2-5-2 تاریخچه انرون

2-5-3 گزارش Powers و Batson در مورد انرون

2- شرکتهای با اهداف خاص، قانون سار بینز اکسلی

2-1 گفتار پنجم: شرکتها با اهداف خاص

2-2-1 مقدمه

2-2-2 تعریف شرکتها با اهداف خاص

2-2-3 ارتباط با تامین مالی خارج از تراز نامه

2-2 گفتار ششم: قانون سار بینز اکسلی

2-2-1 مقدمه

2-2-2 ارتباط قانون ساربینز اکسلی با موضوع خارج از تراز نامه

2-2-3 اقلامی که افشاء آنها در ارتباط با ترتیبات خارج از ترازنامه لازم است

2-2-4 افشاء اقلام تعهدات قراردادی

3- شیوه های مورد استفاده در تامین مالی خارج از تراز نامه

1-2 گفتار هفتم : شرکتهای فرعی و شبه شرکتهای فرعی

2-2-1 تعریف شرکتهای فرعی وشبه فرعی

2-2-2 معافیت شبه شرکتهای فرعی از تلفیق

2-2-3 ارتباط شرکتهای فرعی و شبه فرعی با تامین مالی خارج از تراز نامه

2-2 گفتار هشتم: سرمایه گذاری در ارزش ویژه سایر شرکتها

3-2-1 سرمایه گذاری هایی که نه موجب افزایش نفوذ قابل ملاحظه می شودونه موجب افزایش کنترل

2-2-2 سرمایه گذاری هایی که موجب افزایش نفوذ قابل ملاحظه می شود اما موجب افزایش کنترل نمی شود

2-2-3 سرمایه گذاری هایی که موجب کنترل می شود

2-2-4 موضوع خارج از ترازنامه در حسابداری سرمایه گذاریها

2-2-5 تلفیق

2-3 گفتار نهم: اجاره های بلند مدت

1-2-3 ارزیابی معامله

2-2-3 ماهیت شیوه ها و الزامات گزارشگری مالی

3-2-3 موضوع خارج از ترازنامه در حسابداری برای اجاره های بلند مدت

2-4 گفتار دهم: فروش و اجاره آن از خریدار

1-2-4 ارزیابی معامله

2-2-4 اجاره های سرمایه ای

3-2-4 اجاره های عملیاتی

4-2-4 موضوع خارج از ترازنامه در حسابداری برای فروش و اجاره آن از خریدار

5-2-4 استاندارد بین المللی حسابداری برای اجاره ها

2-5 گفتار یازدهم: فروش و توافقات باز خرید

1-2-5 ارزیابی معامله

2-2-5 ماهیت شیوه ها و الزامات گزارشگری مالی

3-2-5 موضوع خارج از ترازنامه در حسابداری برای فروش و توافقات بازخرید

4-2-5 شیوه حسابداری

2-6 گفتار دوازدهم : کالاهای امانی

1-2-6 ارزیابی معامله

2-2-6 ماهیت شیوه ها و الزامات گزارشگری مالی

3-2-6 حقوق هر طرف معامله برای بازگرداندن کالا

4-2-6 تعیین قیمت برای انتقال نهایی مالکیت به مشتری

5-2-6 آیا مشتری لازم است به سازنده کالا مبلغی به عنوان ودیعه بدهد؟

6-2-6 آیا مشتری حق استفاده از کالا را دارد؟

7-2-6 موضوع خارج از ترازنامه در حسابداری برای کالاهای امانی

2-7 گفتار سیزدهم: نقل و انتقالات داراییهای مالی با مشارکت های مداوم

1-2-7 ارزیابی معاملات

2-2-7 موارد افشاء طبق SFAS شماره 140

3-2-7 موضوع خارج از ترازنامه در حسابداری برای نقل و انتقالات دارائیهای مالی

2-8 گفتار چهاردهم: تجزیه و تحلیل نسبتهای مالی

1-2-8- روشهای تجزیه و تحلیل

2-2-8- طبقه بندی نسبتها

3-2-8- فرض تداوم فعالیت

2-9- گفتار پانزدهم : پیشینه پژوهش

1-2-10: نتیجه گیری

فصل سوم: روش شناسی پژوهش (متدولوژی)

1-3 مقدمه

2-3 اهداف پژوهش

3-3 روش جمع آوری داده ها

4-3 قلمرو پژوهش

5-3 جامعه آماری

6-3 نحوه گردآوری اطلاعات

7-3 نمونه گیری

8-3 فرضیه های پژوهش

9-3 متغیرهای پژوهش

10-3 تعریف عملیاتی متغیرهای پژوهش

11-3 اندازه گیری متغیرهای پژوهش

12-3 روش آماری آزمون فرضیه ها

فصل چهارم: تجزیه و تحلیل داده های پژوهش

1-4 مقدمه

2-4 نتایج تحلیل داده ها- سال 80

3-4 نتایج تحلیل داده ها- سال 81

4-4 نتایج تحلیل داده ها- سال 82

5-4 نتایج تحلیل داده ها- سال 83

6-4 نتایج تحلیل داده ها- سال 84

7-4 نتایج تحلیل داده ها- سال 85

فصل پنجم: نتیجه گیری و پیشنهادات

1-5 مقدمه

2-5 خلاصه ای از کل پژوهش

3-5 خلاصه یافته های پژوهش

4-5 نتیجه گیری

5-5 پیشنهادات

1-5-5 پیشنهادات مربوط به یافته های پژوهش

2-5-5 پیشنهادات برای پژوهش های آتی

6-5 محدودیت های پژوهش

7-5 فهرست منابع

فصل ششم :پیوستها


بررسی سیستم اطلاعات مدیریت و کاربرد آن در برنامه ریزی تولید شرکت

بررسی سیستم اطلاعات مدیریت و کاربرد آن در برنامه ریزی تولید شرکت
دسته بندی مدیریت
فرمت فایل docx
حجم فایل 74 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 135
بررسی سیستم اطلاعات مدیریت و کاربرد آن در برنامه ریزی تولید شرکت

فروشنده فایل

کد کاربری 4269

فهرست مطالب

عنوان صفحه

بخش اول : سیستم‌های اطلاعاتی

مقدمه 1

فصل اول: سیستمهای اطلاعات مدیریت

ـ نگاهی کلی به سیستمهای اطلاعات مدیریت 6

ـ سیستمهای اطلاعات مدیریت چیست؟ 6

ـ دانش و اطلاعات مورد نیاز 9

ـ طبیعت داده‌ها، اطلاعات و ارتباطات 11

ـ مدیریت اجرایی و سطوح آن 12

ـ ماهیت برنامه‌ریزی و تصمیم‌گیی و تکنیکهای قابل دسترسی آن 14

فصل دوم: سیستمهای اطلاعاتی و سازمان

ـ سیستمهای اطلاعاتی و سازمان 17

1) سیستمهای اطلاعاتی بر اساس وظایف مختلف سازمان 21

2) سیستمهای اطلاعاتی بر اساس عملیات و ساختار مدیریتی سازمان 22

ـ سیستم پردازش تراکنشها 23

ـ سیتسم‌های اطلاعاتی مدیریت 24

ـ سیستم گزارش‌های مدیریت 28

ـ سیستم اطلاعات پشتیبانی تصمیم‌گیری 29

ـ سیستم اطلاعاتی مدیریت سطح بالا 29

3) سیستمهای اطلاعاتی بر اساس صورت فیزیکی آنها 30

ـ اجزای فیزیکی سیستم 30

ـ وظایف پردازشی سیستم 31

فصل سوم: مدیریت اطلاعات

ـ مدیریت اطلاعات 33

ـ اهمیت مدیریت اطلاعات 36

ـ دانش MIS 36

ـ مدیر و سیستم 37

ـ سیستم اطلاعات مدیریت 38

ـ تعریف MIS 38

ـ اجزای MIS 43

ـ مدلی از MIS 44

ـ ایجاد MIS 47

ـ مسئولیت مدیریت در مورد MIS 49

بخش دوم: بررسی سیستم برنامه‌ریزی تولید

فصل چهارم: سیستم برنامه‌ریزی تولید

ـ گذری بر سیستمهای برنامه‌ریزی تولید 52

ـ زیر سیستم ورودی 54

ـ زیر سیستم خروجی 55

ـ سیستم اطلاعات حسابداری 55

ـ زیر سیستم‌های مهندسی صنایع 57

ـ زیر سیستم هوشمند تولید 58

ـ اطلاعات مربوط به کارگران تولید 58

ـ سیستمهای رسمی 59

ـ سیستمهای غیر رسمی 60

ـ اطلاعات مربوط به تأمین کنندگان 60

ـ زیرسیستم انبارداری 62

ـ اهمیت سطح کالاهای موجود 62

ـ هزینه نگهداری 62

ـ هزینه خرید 63

ـ زیرسیستمهای کیفیت 64

ـ زیرسیستم هزینه 64

فصل پنجم: سیستم اطلاعاتی تولید

ـ چگونه مدیریت از سیستم اطلاعاتی تولید بهره می‌گیرند 66

ـ سیستمهای اطلاعاتی و تکنولوژی اطلاعات 67

ـ یک سیستم اطلاعاتی چیست؟ 67

ـ سیستمهای اطلاعاتی متعارف و غیر متعارف 67

ـ یک سیستم اطلاعاتی مبتنی بر کامپیوتر چه نوع سیستمی است 68

ـ ساختار و ترکیب بندی سیستمهای اطلاعاتی 70

ـ دسته‌بندی سیستمهای اطلاعاتی 70

ـ دسته‌بندی بر اساس ساختار سازمانی 71

ـ دسته بندی اطلاعات بر اساس عملکردشان 72

ـ دسته بندی اطلاعات بر اساس نوع خدمتی که ارائه می‌کنند 72

ـ انواع عمده سیستمهای اطلاعاتی 73

ـ سیستم اطلاعات مدیریت دانش 73

ـ سیستمهای اطلاعاتی پردازش امور اداری و کاربردی 74

ـ سیستمهای اطلاعاتی مدیریتی 75

ـ معماری اطلاعات 76

ـ سیستمهای پایه‌گذاری شده بر اساس وب 77

ـ اینترنت 78

ـ اینترانت 78

ـ اکسترانت 79

فصل ششم : بررسی وضعیت برنامه‌ریزی تولید شرکت مهپا

ـ بررسی وضعیت فعلی سیستم برنامه‌ریزی تولید 81

شرکت مهپا با سیستم برنامه‌ریزی تولید ساخت یافته

بخش سوم: طراحی سیستم برنامه‌ریزی تولید

فصل هفتم: طراحی سیستم برنامه‌ریزی تولید با استفاده از سیستم اطلاعات مدیریت

ـ انتخاب موضوع پروژه 86

ـ تشریح محل انجام پروژه 88

ـ تشریح فرآیندهای صورت گرفته در طراحی سیستم 91

ـ مستندات مورد نیاز در طراحی سیستم 102


بررسی اثربخش روش تلفیقی مبنی بر طرحواره درمانی در کاهش علائم بیماری اختلال شخصیت مرزی

بررسی اثربخش روش تلفیقی مبنی بر طرحواره درمانی و رفتار درمانی دیالکتیکی در کاهش علائم بیماران مؤنث مبتلا به اختلال شخصیت مرزی
دسته بندی روانشناسی و علوم تربیتی
فرمت فایل docx
حجم فایل 528 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 120
بررسی اثربخش روش تلفیقی مبنی بر طرحواره درمانی در کاهش علائم بیماری اختلال شخصیت مرزی

فروشنده فایل

کد کاربری 4269

مقدمه
شخصیت عبارت است از سبک ها و روش های ویژه ای که هر انسان در تفکر و رفتار دارد. به عبارت دیگر نحوه خاص فکر کردن، رفتار کردن هر شخص منعکس کننده شخصیت اوست. (آزاد، 1375).
صفات شخصیتی الگوهای پایداری از ادراک، برقراری ارتباط و تفکر درباره محیط و خویشتن هستند که در گستره وسیعی از زمینه های اجتماعی و شخصی ظاهر می شوند.( راهنمای شخصیتی و آماری اختلال های روانی، 1374).
اختلال شخصیت
راههای ویژه پاسخگویی فرد، اغلب به شخصیت وی اشاره دارد، سبکهای شخصیتی افراد، رفتار آنها را در همه مواقع یکسان تحت تأثیر قرار نمی دهد. گاه محیط فرد دستخوش تغییرات می گردد و این تغییرات مستلزم اتخاذ رویکردهای متفاوتی است. اگر فرد نتواند رفتارش را در راستای این تغییرات اصلاح کند سبک شخصیتی وی غیر انطباقی می شود. چنانچه سازمان شخصیت فرد به قدر کافی انعطاف نداشته باشند تا به خود اجازه دهد حداقل به طور انطباقی به انواع موقعیت های معمولی عکس العمل نشان دهد. ممکن است دچار اختلال شخصیت باشد. (ساراسون و ساراسون، ترجمه دهقانی، نجاریان، اصغری مقدم، 1387).
این اختلال می تواند فردد را در موقعیت های مختلف دچار مشکل سازد و در نهایت به اضطراب و پریشانی و افسردگی منجر گردد. اختلال شخصیت ویژگیهایی دیرپا و غیر انطباقی هستند. (غیر انطباقی در رابطه با محیط) چنین اختلالاتی معمولا اواخر کودکی و یا حداقل اوایل نوجوانی آغاز می شوند. و تا بزرگسالی ادامه می یایند. این اختلالات نگرش خود را به نحو شدیدی نسبت به موقعیت های ایجاد کننده فشار روانی محدود می سازد. این شیوه نگرش تنها به سلسله ای محدود و خشک از پاسخ ها اجازه عمل می دهد.
(ساراسون و ساراسون، 1387). به عبارتی دیگر سبکهای خاص شخصیت: زمانی ناسازگار تلقی می شوند، یا به تعبیری دیگر، شخصیت هنگامی دچار اختلال است که شخص قادر نباشد رفتار خود را بر اساس تغییرات معنی دار محیطی تعدیل نماید و خود را با آنها سازگار نماید (آزاد، 1378). اختلالات شخصیت یکی از مهمترین، کم شناخته شده ترین و بحث انگیزترین طبقات آسیب شناسی روانی است. (لیبروتیز، استون .کورکات 1986 به نقل از پور افکاری). اختلال شخصیت، درماندگی و مشکلات ناشی از آن، در تمام عمر دامنگیر فرد می شود. ولی با این حال، انواع این اختلالات از لحاظ میزات فروپاشی زندگی فرد با هم تفاوت دارند. با این حال چه اختلال شدید و چه خفیف باشد تمام جنبه های وجود شخص را متأثر می کند. درمان این اختلالات از دشوارترین نوع درمانهای روان شناختی می باشد.
اختلال شخصیت مرزی: بیماران مبتلا به اختلال شخصیت مرزی در مرز بین نوروز و پسیکوز قرار گرفته با بی ثباتی فوق العاده عاطفه یا خلق، رفتار، روابط بین فردی و هویت مشخص می گردند. این اختلال را اسکیزوفرنی سرپایی شخصیت، شخصیت انگارنه ، اسکیزوفرنی شبه نوروتیک ، منش پسکوتیک ، شخصیت بی ثبات از نظر هیجان نیز خوانده اند. در ICD-10 این اختلال با نام اختلال شخصیت هیجانی بی ثبات نامیده شده است. (کاپلان – سادوک، 2003، ترجمه پور افکاری، 1384).

مقدمهشخصیت عبارت است از سبک ها و روش های ویژه ای که هر انسان در تفکر و رفتار دارد. به عبارت دیگر نحوه خاص فکر کردن، رفتار کردن هر شخص منعکس کننده شخصیت اوست. (آزاد، 1375).صفات شخصیتی الگوهای پایداری از ادراک، برقراری ارتباط و تفکر درباره محیط و خویشتن هستند که در گستره وسیعی از زمینه های اجتماعی و شخصی ظاهر می شوند.( راهنمای شخصیتی و آماری اختلال های روانی، 1374).اختلال شخصیتراههای ویژه پاسخگویی فرد، اغلب به شخصیت وی اشاره دارد، سبکهای شخصیتی افراد، رفتار آنها را در همه مواقع یکسان تحت تأثیر قرار نمی دهد. گاه محیط فرد دستخوش تغییرات می گردد و این تغییرات مستلزم اتخاذ رویکردهای متفاوتی است. اگر فرد نتواند رفتارش را در راستای این تغییرات اصلاح کند سبک شخصیتی وی غیر انطباقی می شود. چنانچه سازمان شخصیت فرد به قدر کافی انعطاف نداشته باشند تا به خود اجازه دهد حداقل به طور انطباقی به انواع موقعیت های معمولی عکس العمل نشان دهد. ممکن است دچار اختلال شخصیت باشد. (ساراسون و ساراسون، ترجمه دهقانی، نجاریان، اصغری مقدم، 1387).این اختلال می تواند فردد را در موقعیت های مختلف دچار مشکل سازد و در نهایت به اضطراب و پریشانی و افسردگی منجر گردد. اختلال شخصیت ویژگیهایی دیرپا و غیر انطباقی هستند. (غیر انطباقی در رابطه با محیط) چنین اختلالاتی معمولا اواخر کودکی و یا حداقل اوایل نوجوانی آغاز می شوند. و تا بزرگسالی ادامه می یایند. این اختلالات نگرش خود را به نحو شدیدی نسبت به موقعیت های ایجاد کننده فشار روانی محدود می سازد. این شیوه نگرش تنها به سلسله ای محدود و خشک از پاسخ ها اجازه عمل می دهد.(ساراسون و ساراسون، 1387). به عبارتی دیگر سبکهای خاص شخصیت: زمانی ناسازگار تلقی می شوند، یا به تعبیری دیگر، شخصیت هنگامی دچار اختلال است که شخص قادر نباشد رفتار خود را بر اساس تغییرات معنی دار محیطی تعدیل نماید و خود را با آنها سازگار نماید (آزاد، 1378). اختلالات شخصیت یکی از مهمترین، کم شناخته شده ترین و بحث انگیزترین طبقات آسیب شناسی روانی است. (لیبروتیز، استون .کورکات 1986 به نقل از پور افکاری). اختلال شخصیت، درماندگی و مشکلات ناشی از آن، در تمام عمر دامنگیر فرد می شود. ولی با این حال، انواع این اختلالات از لحاظ میزات فروپاشی زندگی فرد با هم تفاوت دارند. با این حال چه اختلال شدید و چه خفیف باشد تمام جنبه های وجود شخص را متأثر می کند. درمان این اختلالات از دشوارترین نوع درمانهای روان شناختی می باشد.اختلال شخصیت مرزی: بیماران مبتلا به اختلال شخصیت مرزی در مرز بین نوروز و پسیکوز قرار گرفته با بی ثباتی فوق العاده عاطفه یا خلق، رفتار، روابط بین فردی و هویت مشخص می گردند. این اختلال را اسکیزوفرنی سرپایی شخصیت، شخصیت انگارنه ، اسکیزوفرنی شبه نوروتیک ، منش پسکوتیک ، شخصیت بی ثبات از نظر هیجان نیز خوانده اند. در ICD-10 این اختلال با نام اختلال شخصیت هیجانی بی ثبات نامیده شده است. (کاپلان – سادوک، 2003، ترجمه پور افکاری، 1384).


بررسی اثربخشی آموزش بهبود نگرش‌ها و انتظارات جنسی بر صمیمیت و تعهد زوجین

بررسی اثربخشی آموزش بهبود نگرش‌ها و انتظارات جنسی بر صمیمیت و تعهد زوجین
دسته بندی روانشناسی و علوم تربیتی
فرمت فایل docx
حجم فایل 577 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 171
بررسی اثربخشی آموزش بهبود نگرش‌ها و انتظارات جنسی بر صمیمیت و تعهد زوجین

فروشنده فایل

کد کاربری 4269

عنوان صفحه

فصل اول: کلیات پژوهش

مقدمه......................................................1

1-1 شرح و بیان مسئله پژوهش..................... 2

1-2 اهمیت و ارزش پژوهش......................... 11

1-3 اهداف پژوهش................................ 13

1-4 فرضیه­های پژوهش............................. 14

1-5 تعریف نظری و عملیاتی اصطلاحات............... 14

فصل دوم: مبانی نظری و بازنگری پیشینه پژوهش

مقدمه.......................................... 19

2-1 قسمت اول: تعهد زناشویی..................... 19

2-1-1 ماهیت و مفهوم تعهد زناشویی............... 19

2-1-2 ابعاد تعهد زناشویی....................... 23

2-1-2-1 تعهد شخصی............................... 24

2-1-2-2 تعهد اخلاقی.............................. 25

2-1-2-3 تعهدساختاری............................. 26

2-1-3 عوامل مؤثر بر تعهد زناشویی............... 27

2-1-3-1 نگرش نسبت به ازدواج ................... 27

2-1-3-2 نگرش نسبت به طلاق....................... 29

2-1-3-3- تجارب همزیستی بدون ازدواج............. 29

2-1-3-4 کیفیت زندگی زناشویی.................... 30

2-1-3-5- روابط پیش از ازدواج................... 30

2-1-3-6 طلاق والدین.............................. 31

2-1-3-7 ویژگی‌های شخصیتی........................ 32

2-1-4 نظریه‌ها و مدل‌های مرتبط با تعهد زناشویی... 33

2-1-4-1 نظریه‌ها و مدل‌های خاص مرتبط با تعهد زناشویی 33

2-1-4-1-1 نظریه استرنبرگ........................ 33

2-1-4-1-2 مدل سرمایه‌گذاری رسبالت................ 35

2-1-4-2 نظریه‌ها و مدل‌های عام مرتبط با تعهد زناشویی 36

2-1-4-2-1 نظریه وابستگی......................... 36

2-1-4-2-2 نظریه مبادله.......................... 37

2-1-4-2-3 مدل پاسخ به نارضایتی از رابطه........ 39

2-1-4-2-4 نظریه مرحله‌ای توسعه رابطه............ 41

2-2 قسمت دوم: صمیمیت زناشویی................... 43

2-2-1 صمیمیت چیست؟............................. 43

2-2-2 مؤلفه­های صمیمیت.......................... 44

2-2-2-1 صمیمیت احساسی.......................... 45

2-2-2-2 صمیمیت روانشناختی...................... 45

2-2-2-3 صمیمیت فکری............................ 45

2-2-2-4 صمیمیت جنسی............................ 46

2-2-2-5 صمیمیت جسمانی (غیرجنسی) ............... 47

2-2-2-6 صمیمیت معنوی........................... 47

2-2-2-7 صمیمیت زیبایی شناختی (هنری) ........... 47

2-2-2-8 صمیمیت اجتماعی- تفریحی................. 48

2-2-2-9 صمیمیمت زمانی.......................... 48

2-2-3 پویایی­های صمیمیت......................... 48

2-2-4 صمیمیت و ارتباط.......................... 49

2-2-4-1 مشکلات رایج و معمول فرستنده............. 49

2-2-4-1-1 دروغ­گویی.............................. 49

2-2-4-1-2 پیام­های پنهان......................... 50

2-2-4-1-3 پیام­های مبهم.......................... 50

2-2-4-1-4 ارتباط­های متناقض...................... 50

2-2-4-2 مشکلات رایج گیرنده پیام................. 51

2-2-4-2-1 مشکلات ضعف توجه........................ 51

2-2-4-2-2 حالت دفاعی داشتن...................... 51

2-2-4-2-3 عوامل روانشناختی...................... 51

2-2-5 نیاز داشتن به صمیمیت..................... 52

2-2-6 هفت مرحله صمیمیت......................... 53

2-2-6-1 کلیشه­ها: اولین سطح صمیمیت.............. 53

2-2-6-2 حقایق: دومین سطح صمیمیت................ 53

2-2-6-3 عقاید: سومین سطح صمیمیت................ 53

2-2-6-4 امید و رؤیاها: چهارمین سطح صمیمیت...... 53

2-2-6-5 احساسات: پنجمین سطح صمیمیت............. 54

2-2-6-6 اشتباهات، ترسها، و شکستها: ششمین سطح صمیمیت 54

2-2-6-7 نیازهای قانونی: هفتمین مرحله صمیمیت.... 54

2-2-7 عوامل مؤثر بر صمیمیت..................... 55

2-2-7-1 عوامل اجتماعی........................... 55

2-2-7-2 عوامل روان­شناختی........................ 56

2-2-7-3 عوامل بین فردی مؤثر بر صمیمیت.......... 58

2-3 قسمت سوم: نگرش‌ها و انتظارات جنسی........... 60

2-3-1 تاریخچه نگرش نسبت به تمایلات و رفتارهای جنسی انسان 60

2-3-2 نظریات روان­شناسان و روان­پزشکان مشهور در مورد انگیزه جنسی انسان 62

2-3-2-1 تمایلات و رفتارهای جنسی انسان از دیدگاه زیگموند فروید 62

2-3-2-2 تمایلات و رفتارهای جنسی انسان از دیدگاه آدلر 62

2-3-2-3 تمایلات و رفتارهای جنسی آزادیدگاه مزلو.. 64

2-3-3 عوامل روانی جنسی ........................ 67

2-3-4 انتظارات زناشویی......................... 68

2-3-5 شکل‌گیری انتظارات زناشویی................. 69

2-3-6 انتظارات غیرواقع‌بینانه، انتظارات واقع‌بینانه 70

2-3-6-1 انتظارات غیرواقع‌بینانه................. 69

2-3-6-2 انتظارات واقع‌بینانه.................... 70

2-3-7 تأثیر انتظارات مثبت در زندگی زناشویی..... 70

2-3-8 انتظارات مثبت زناشویی و عملکرد روابط..... 72

2-3-9 شرایط تأیید انتظارات..................... 72

2-3-10 اسنادهای مثبت و منفی.................... 74

2-3-11 نگرش‌های زناشویی......................... 75

2-3-12 عوامل موثر بر نگرش‌های زناشویی........... 77

2-3-12-1 روند اجتماعی شدن....................... 77

2-3-12-2 ساختار فرصت‌ها.......................... 77

2-3-12-3 تجارب با هم بدون، بدون ازدواج......... 77

2-3-12-4 سوء استفاده و سوء رفتار در دوران کودکی 77

2-3-12-5 خانواده متداول در محیط اجتماعی نوجوان. 78

2-3-12-6 وضعیت تأهل و تجرد...................... 78

2-3-13 تعریف آموزش جنسی........................ 78

2-3-14 عوامل موثر بر رفتار جنسی................ 83

2-3-15 مفهوم تربیت جنسی........................ 86

2-3-16 اهداف تربیت جنسی........................ 87

2-4 قسمت چهارم: پیشینه‌ی پژوهش.................. 89

2-4-1 پژوهش‌های مرتبط با تعهد زناشویی در خارج از کشور 89

2-4-2 پژوهش‌های مرتبط باصمیمیت زناشویی در خارج از کشور 93

2-4-3 پژوهش‌های مرتبط با نگرش ها و انتظارات جنسی خارج از کشور 94

2-4-4 پژوهش‌های مرتبط با صمیمیت زناشویی در داخل کشور 96

2-4-5 پژوهش‌های مرتبط با نگرش‌ها و انتظارات جنسی زوجین در داخل کشور........................................... 97

2-4-6 پژوهش‌های مرتبط با صمیمیت زناشویی در داخل کشور 99

2-5 نتیجه‌گیری فصل دوم.......................... 100

فصل سوم: طرح پژوهش

3-1 روش پژوهش.................................. 103

3-2 جامعه آماری................................ 104

3-3 نمونه آماری و روش نمونه‌گیری................ 104

3-4 شرایط ورود به تحقیق........................ 104

3-5 متغیرهای مورد مطالعه پژوهش................. 104

3-6 ابزار پژوهش................................ 105

3-7 شیوه‌ی اجرای پژوهش ......................... 108

3-8 تجزیه و تحلیل داده‌ها....................... 108

3-9 ویژگی های جمعیت شناختی گروه نمونه .............................................. ...108

3-10 محتوای جلسات.............................. 110

فصل چهارم: یافته‌های پژوهش

4-1 مقدمه...................................... 112

4-2 یافته‌های توصیفی پژوهش...................... 112

4-3 یافته‌های استنباطی پژوهش.................... 114

فصل پنجم: بحث و نتیجه‌گیری

5-1 مقدمه...................................... 123

5-2 بحث و نتیجه‌گیری............................ 123

5-3 محدودیتهای پژوهش........................... 128

5-4 پیشنهادهای کاربردی......................... 129

5-5 پیشنهادهای پژوهش........................... 130

منابع فارسی.................................... 131

منابع غیرفارسی................................. 137

«پیوست الف».................................... 146

«پیوست ب»...................................... 164

فهرست جدول‌ها

عنوان صفحه

جدول (2-1): ازدواج به عنوان یک سنت و ازدواج به عنوان یک رابطه ..........28

جدول (2-2): انواع عشق بر اساس ترکیب مؤلفه‌های عشق استرنبرگ....................................... ...........34

جدول (3-1): توزیع فراوانی گروه آزمایش و کنترل براساس جنسیت و گروه........................................... ..........109

جدول (3-2): توزیع فراوانی گروه آزمایش و کنترل براساس میزان تحصیلات......................................... .........109

جدول (3-3): برنامه آموزش نگرش‌ها و انتظارات جنسی زوجین............................................... .........110

جدول (4-1): مقادیر میانگین و انحراف معیار نمرات پیش‌آزمون و پس‌آزمون گروه آزمایش و کنترل ابعاد تعهد........ ........112

جدول (4-5): مقادیر میانگین و انحراف معیار نمرات پیش‌آزمون و پس‌آزمون گروه آزمایش و کنترل ابعاد صمیمیت...... ........113

جدول (4-3) :‌نتایج آزمون لونس پیش فرض برابری واریانس ها ................................................ ...114

جدول (4-4) : نتایج تحلیل کوواریانس تاثیر آموزش بهبود نگرش ها و انتظارات جنسی بر ابعاد صمیمیت .............................................................................................................. ....... 115

جدول (4-5) : نتایج آزمون لوین پیش فرض برابری واریانس ها............................................. ....... 116

جدول (4-6) : نتایج آزمون کوواریانس تاثیر آموزش بهبود نگرشهای و انتظارات جنسی بر مولفه های صمیمیت زوجین بر اساس جنسیت ............................................... ....... 117

جدول (4-7) : نتایج آزمن لوین پیش فرض برابری واریانس ها ............................................... ....... 118

جدول (4-8) : نتایج تحلیل کوواریانس تاثیر آموزش بهبود و نگرش ها و انتظارات جنسی بر ابعاد تعهد .............................................................................................................. ....... 119

جدول (4-9) : نتایج آزمون لوین پیش فرض برابری واریانس ها............................................. ....... 120

جدول (4-10) : نتایج آزمون کوواریانس تاثیر آموزش بهبود نگرش ها و انتظارات جنسی بر مولفه های تعهد زناشویی زوجین بر اساس جنسیت.......................................... ...... 120

فهرست شکل ها

عنوان صفحه

شکل (2-1) :‌ارزیابی و انطباق با تعارض ها و کشمکش ها در روابط نزدیک (خمسه ،‌1382) ......................................................................................................................... 71

فهرست شکل‌ها

عنوان صفحه

شکل (2-1): ارزیابی و انطباق با تعارض‌ها و کشمکش‌ها در روابط نزدیک (خمسه، 1382)................................... .....68