دسته بندی | روانشناسی و علوم تربیتی |
فرمت فایل | docx |
حجم فایل | 957 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 110 |
1-1- مقدمه. 2
1-2- بیان مسأله. 3
1-3- ضرورت و اهمیت تحقیق: 4
1-4- هدف کلی: 5
1-5- فرضیه ها 6
1-6- سؤال پژوهش: 6
1-7- تعریف واژه ها و اصطلاحات: 6
فصل دوم: ادبیات تحقیق
2-1- مطالعه و تاریخچه مربوط به موضوع مورد تحقیق: 9
2-2- تلویزیون و آموزش.... 10
2-3- تلویزیون و والدین.. 12
2-4- تلویزیون و سلامت جسمانی.. 13
2-5- تلویزیون و سلامت روانی و اجتماعی: 14
2-6- اثرات تلویزیون و افت تحصیلی: 15
2-7- آموزش از تلویزیون.. 17
2-8- رابطه کودک با تلویزیون و قدرت اثربخشی تلویزیون: 17
2-9- میزان استفاده ازتلویزیون: 18
2-10- انتخاب برنامه : 19
2-11- تلویزیون و ارزش ها : 21
2-12- تلویزیون و اوقات فراغت: 22
2-13- تلویزیون و یادگیری: 23
2-14- تلویزیون و مطالعه: 25
2-15- تلویزیون و بزهکاری: 25
2-16- تلویزیون و خشونت: 27
2-17- تلویزیون و آموزش و پرورش: 29
2-18- تلویزیون وویژگی های روانی کودکان: 30
2-19- پیشینه های داخلی.. 33
2-20- پیشینه های خارجی.. 35
فصل سوم: روش انجام تحقیق
3-1- مقدمه: 38
3-2- روش اجرای پژوهش: 38
3-3- نمونه آماری: 38
3-4- حجم نمونه: 39
3-5- جامعه آماری: 39
3-6- ابزار تحقیق: 39
3-7- روش آماری: 40
3-8- پرسشنامه. 40
3-9- آزمودنی ها 40
3-10- روش تجزیه و تحلیل داده ها: 40
فصل چهارم: تجزیه و تحیل یافته ها
4-1- مقدمه. 42
4-2- یافته های تحقیق: قسمت اول.. 43
4-3- یافته های تحقیق قسمت دوم: 47
4-4: یافته های تحقیق: قسمت سوم. 67
فصل پنجم: نتایج و پیشنهادات
5-1- مقدمه: 72
5-2- خلاصه تحقیق: 72
5-3- بحث و نتیجه گیری: 74
5-4- پیشنهادات... 81
5-5- محدودیت های تحقیق.. 83
5-6- منابع.. 84
دسته بندی | روانشناسی و علوم تربیتی |
فرمت فایل | docx |
حجم فایل | 699 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 106 |
مقدمه.................................................................................................. 2
بیان مسأله.......................................................................................................................................................... 3
اهمیت و ضرورت تحقیق................................................................................................................................. 4
اهداف پژوهش.................................................................................................................................................... 5
الف) هدف کلی.................................................................................................................................................. 5
ب) اهداف جزئی ............................................................................................................................................. 5
سئوالات پژوهش................................................................................................................................................ 6
فرضیه های تحقیق........................................................................................................................................... 6
تعریف متغیر....................................................................................................................................................... 7
تعریف نظری....................................................................................................................................................... 7
تعریف عملیاتی.................................................................................................................................................. 7
مقدمه................................................................................................................................................................... 9
انگیزش................................................................................................................................................................ 9
تفاوت هدف و انگیزه........................................................................................................................................ 13
نظریههای انگیزش............................................................................................................................................ 14
انواع انگیزش....................................................................................................................................................... 15
الف. فیزیولوژیکی – روانشناختی............................................................................................................... 15
ب. صلاحیت ...................................................................................................................................................... 15
پ. پیوندجویی یا تعلق..................................................................................................................................... 16
نظریههای انگیزش........................................................................................................................................... 16
الف. نظریههای انسانگرایانه........................................................................................................................... 16
ب. نظریههای شناختی و کارآمدی شخصی............................................................................................... 17
1. عامل فعالیتی یا عملی................................................................................................................................ 17
2. عامل جانشینسازی................................................................................................................................... 17
3. عامل تحریکی یا تشویق............................................................................................................................. 18
4. عامل عاطفی: ............................................................................................................................................... 18
پ. نظریههای رفتاری....................................................................................................................................... 18
ت. نظریه اسناد.................................................................................................................................................. 19
ث. نظریه برانگیختگی...................................................................................................................................... 19
نقش انگیزش در رفتار و یادگیری................................................................................................................. 20
تئوری سلسله نیازهای مازلو........................................................................................................................... 21
1- نیازهای فیزیولوژیکی................................................................................................................................. 21
2- نیازهای ایمنی – امنیت........................................................................................................................... 21
3- نیازهای اجتماعی...................................................................................................................................... 21
4- نیازهای حرمت نفس................................................................................................................................. 22
5- نیازهای خود شکوفایی.............................................................................................................................. 22
تئوری آلدرفر...................................................................................................................................................... 23
1- نیازهای وجود ( زیستی )........................................................................................................................ 23
2- نیازهای وابستگی...................................................................................................................................... 23
3- نیازها رشد.................................................................................................................................................... 23
تئوری دو عاملی هرزبرگ................................................................................................................................ 24
تئوری نیازهای اکتسابی مک کلند................................................................................................................ 25
تئوری دو ساختی انسان ( تئوریxوy)....................................................................................................... 27
ویژگیهای انسانها از دیدگاه دو نظریه x وy................................................................................................ 28
نظریه هارتر......................................................................................................................................................... 29
مقدمه................................................................................................................................................................... 34
روش تحقیق....................................................................................................................................................... 34
حجم نمونه و روش نمونه گیری.................................................................................................................... 36
روش نمونه گیری: خوشه ای.......................................................................................................................... 36
روش اجرای تحقیق.......................................................................................................................................... 36
ابزار پژوهش........................................................................................................................................................ 37
روش تجزیه و تحلیل داده ها.......................................................................................................................... 38
روش آماری......................................................................................................................................................... 38
مقدمه................................................................................................................................................................... 40
آمار توصیفی....................................................................................................................................................... 41
آمار استنباطی.................................................................................................................................................... 74
مقدمه................................................................................................................................................................ 81
مروری بر تحقیق............................................................................................................................................ 81
بحث و نتیجه گیری....................................................................................................................................... 82
پیشنهادات....................................................................................................................................................... 83
پیشنهاد به خانواده ها.................................................................................................................................... 83
پیشنهادات برای معلمان و مدارس............................................................................................................. 85
راههای افزایش انگیزه................................................................................................................................... 85
پیشنهادات برای تحقیقات آینده................................................................................................................ 87
محدودیتهای تحت کنترل پژوهشگر......................................................................................................... 88
محدودیتهای خارج از کنترل پژوهشگر.................................................................................................... 89
منابع و ماخذ
منابع و مآخذ................................................................................................................................................... 91
منابع اینترنتی................................................................................................................................................. 92
پرسشنامه انگیزش تحصیلی هارتر
پرسشنامه......................................................................................................................................................... 94
یک نمونه تکمیل شده پرسشنامه.............................................................................................................. 97
دسته بندی | روانشناسی و علوم تربیتی |
فرمت فایل | docx |
حجم فایل | 370 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 125 |
مقدمه........................................................................................................................... 1
بیان مسئله..................................................................................................................... 2
اهمیت و ضرورت تحقیق............................................................................................... 4
اهداف تحقیق............................................................................................................... 4
فرضیه های تحقیق......................................................................................................... 5
تعریف اصطلاحات....................................................................................................... 6
فصل دوم : پیشینه تحقیق
بخش اول : هوش هیجانی.............................................................................................. 7
مقدمه........................................................................................................................... 7
تعریف هوش هیجانی.................................................................................................... 8
مغز هیجانی................................................................................................................... 9
مؤلفه های هوش هیجانی............................................................................................. 11
مبانی زیستی هوش هیجانی.......................................................................................... 14
چگونگی افزایش هوش هیجانی................................................................................... 18
چند توصیه برای افزایش هوش هیجانی کودکان............................................................ 18
مقایسه ویژگی های افراد باهوش هیجانی بالا و پائین...................................................... 19
چرا به پرورش هوش هیجانی بپردازیم.......................................................................... 19
چرا به پرورش هوش هیجانی بپردازیم.......................................................................... 20
کاربردهای هوش هیجانی در زندگی............................................................................ 20
چگونگی آموزش در کودکی..................................................................................... 21
عوامل مؤثر در هوش هیجانی....................................................................................... 21
شناخت عواطف شخصی............................................................................................. 21
به کار بردن درست هیجان ها....................................................................................... 21
برانگیختن خود........................................................................................................... 22
شناخت عواطف دیگران............................................................................................. 22
هوش هیجانی عاملی موثر در رهبری موفق.................................................................... 23
هوش منطقی –هوش هیجانی بین زنان ومردان............................................................... 24
نقش هوش هیجانی در زندگی..................................................................................... 25
رهبری عاطفی............................................................................................................ 26
ویژگی های رهبری با شعور عاطفی بالا........................................................................ 27
هوش هیجانی در سازمان چگونه عمل می کند.............................................................. 30
هوش هیجانی وعملکرد اثر بخش................................................................................. 31
نمودهای هوش عاطفی در محیط کاری........................................................................ 32
آموزش و یادگیری هوش هیجانی در سازمان................................................................ 35
هوش هیجانی ابزاری نوین در مدیریت بازار.................................................................. 39
تحقیقات انجام شده در زمینه ی هوش هیجانی.............................................................. 41
بخش دوم سبک دلبستگی........................................................................................... 44
مقدمه........................................................................................................................ 44
تعریف دلبستگی......................................................................................................... 45
نظریه دلبستگی........................................................................................................... 47
اهمیت نظریه دلبستگی............................................................................................... 49
مفروضههای اساسی نظریه دلبستگی............................................................................ 50
مفاهیم اساسی در نظریه دلبستگی................................................................................ 52
مفاهیم عمده نظریه.................................................................................................... 54
پیوستگی به عنوان نقشپذیری (در کودکان)............................................................... 55
زندگینامه و تاثیرپذیریهای جان بالبی....................................................................... 57
دلبستگی و کاوش در سراسر چرخه زندگی................................................................. 61
ارتباط نظریه دلبستگی با نظریات دیگر......................................................................... 64
دلبستگی در بزرگسالی................................................................................................ 71
مراحل دلبستگی........................................................................................................ 72
ارزیابی دلبستگی و انواع آن....................................................................................... 76
شیوههای جدید ارزیابی دلبستگی کودکان.................................................................. 80
طبقهبندی کیفیت دلبستگی......................................................................................... 81
سلسله مراتب اشخاص مورد دلبستگی......................................................................... 84
دلبستگیهای متعدد.................................................................................................... 85
دلبستگی و تأثیرات آن بر شخصیت و زندگی آینده افراد............................................... 87
دلبستگی و آسیب شناسی روانی................................................................................... 89
اضطراب جدایی......................................................................................................... 91
نشانههای مشکلات دلبستگی........................................................................................ 92
نظریه درمانی دلبستگی............................................................................................... 92
تحقیق های داخلی و خارجی................... 93
تحقیق های داخلی و خارجی................... 93
ب )تحقیق های خارجی........................ 98
فصل سوم : روش تحقیق
تحقیق توصیفی......................................................................................................... 101
جامعه آماری............................................................................................................ 101
حجم نمونه.............................................................................................................. 102
روش نمونه گیری..................................................................................................... 102
ابزار اندازه گیری...................................................................................................... 102
پایایی...................................................................................................................... 103
پایایی آزمون از طریق محاسبه آلفای کرونباخ................................................................ 103
پایایی آزمون به روش زوج – فرد................................................................................ 103
روایی..................................................................................................................... 104
روش اجراء نمره گذاری (EQ-i)............................................................................... 105
تفسیر نتایج............................................................................................................... 105
روش تجزیه و تحلیل داده ها....................................................................................... 106
فصل چهارم : تجزیه و تحلیل داده ها
رابطه هوش هیجانی بین دختران و پسران.................................................................... 107
رابطه سبک دلبستگی بین دختران و پسران.................................................................. 111
رابطه هوش هیجانی و سبک دلبستگی در دختران....................................................... 115
رابطه بین هوش هیجانی و سبک دلبستگی در پسران.................................................... 116
خلاصه نتایج............................................................................................................ 117
فصل پنجم : بحث و نتیجه گیری
نتیجه گیری............................................................................................................. 118
پیشنهادات............................................................................................................... 120
محدودیت های تحقیق............................................................................................. 120
منابع
پیوست
دسته بندی | روانشناسی و علوم تربیتی |
فرمت فایل | docx |
حجم فایل | 271 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 120 |
بررسی سبک دلبستگی و مکانیسم های دفاع روانی دانشجویان
مقدمه
اگر احتیاجات و امیال بشری به سهولت ارضاء می شد زندگی آسان می نمود اما چنانچه میدانیم موانع و مشکلات گوناگون، اداب و سنن و رسوم اجتماعی ،عرف و قوانین مدون از ارضای بسیاری از احتیاجات انسانی جلوگیری می کنید و در نتیجه نا کامی به بار می آورند بر طرف کردن بعضی از این موانع آسان و مواجهه با برخی از آنها مشکل است و منازعه روانی ایجاد می کند.از این رو زندگی انسان یک مبارزه ی همیشگی و لایزال است و این مبارزه اصولاً بر سر تعارض یا کشمکش بین تمایلات شخصی فرد و مورد نیازی خارج که به شدت فرد را تحت نفوذ و تأثیر قرار می دهند می باشد .( احمدوند ، 1382)
یکی از راههای پاسخ دادن به ناکامی ها و تعارضات که همه ی ما آنها را از دوران کودکی در خانه و جامعه یاد می گیریم( مکانیسم های دفاع روانی) است. این فروید بود که برای فرایندهای ناهشیاری که واقعیت را تحریف می کنند تا آدمی را در برابر اضطراب محافظت کنند اصطلاح مکانیسم دفاعی را بکار می برد( میگارد و دیگران 1370)
فروید در سال 1923 با تعریف مفاهیم نهاد، خود و فراخود که به جنبه های مختلف کنش انسان اصلاق می شود الگوی سازمان یافته تری را از فهوم مکانیسم ها به وجود آورد ( دیویدال،رز نهان سیلگمن، 1379)
همچنین او در سال 1938 برای نیاز می گذارد و معتقد بود که روش های فوق العاده زیادی از سوی ( خود) برای دفاع از تنشهای به کار گرفته می شود، مدتی کوتاه پس از آن آنا فروید که نقش خلاق در متناسب کردن روان کاوی برای کودکان ایفا کرده کتابش را تحت عنوان ( خود و مکانیسم های دفاعی) که امروزه نیز باقی است تعریف و تشریح کرد( سارا سون و سارا سون 1371)
روانشناسان، نخست به این نظریه معتقد بودند که دلبستگی به مادر را از آن رو حاصل می شود که او منبع غذاس، یعنی یکی از اساسی ترین نیازهای کودک را تأمین می کند،ولی برخی واقعیات با این نظریه مطابقت ندارد.
روانکاوی به نام (جان با ولبی(John/Bowlby) در دهه های 1950 و 1960 بیشترین بررسیها را دربار ی دلبستگی نوزاد انسان انجام داده نظریه او تلفیق مفاهیم نظریه های روانکاوی کردار شناسی و روانشناسی شناختی است بنابر نظریه دلبستگی ، اگر کودکی در سالهای نخست زندگیش نتواند دلبستگی توأم با احساس امنیتی، حداقل با یک نفر برقرار کند.
در بزرگسال قادر به ایجاد روابط صمیمانه فرد نخواهد بود(ص 86 زمینه روانشناسی میگار جلد 1)
طولانی ترین بخحش دوره زندگی، دوره تقریباً از اوائل بیست سالگی تا اوایل شصت سالگی می باشد که در واقع بخشی از زندگی است که روانشناسان رشد کمتر آن را مطالعه کرده اند.
آن دسته از متخصصان بالینی که مبحث سبکهای دلبستگی را مطالعه کرده اند معتقدند اولین پیوند اهمیت خاصی دارد چون سرنوشت روابط بعدی کودک را تعیین می کند ( هارجی و همکاران 1377).
دسته بندی | روانشناسی و علوم تربیتی |
فرمت فایل | docx |
حجم فایل | 1370 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 171 |
اثر بخشی برنامه آموزشی گاردنر بر مهارت های هوش چندگانه
فصل اول (مقدمه و بیان مسئله)
مقدمه. 1
بیان مسئله. 3
ضرورت و اهمیت پژوهش.... 8
اهداف پژوهش.... 14
هدف کلی. 14
اهداف فرعی.. 14
هدف غایی.. 14
سؤال پژوهش.... 15
فرضیه های پژوهش.... 15
فرضیه اصلی.. 15
متغیرهای پژوهش.... 16
تعریف (نظری) 16
تعریف عملیاتی.. 18
فصل دوم (ادبیات و پیشینه پژوهش)
مقدمه. 2
ماهیت هوش... 19
استعاره جغرافیایی.. 20
استعاره محاسبه ای.. 21
خاستگاه رویکرد محاسبه ای.. 22
علل تفاوت های فردی در هوش... 22
شباهت های هوشی.. 24
استعاره زیست شناختی.. 25
علل تفاوت های فردی در هوش... 25
فعالیت برقی- مغزی.. 26
جریان خون در مغز و سوخت و ساز گلوکز. 27
سطح فعالیت... 28
بازنمایی هوش در مغز. 28
استعاره دانش شناختی.. 30
استعاره جامعه شناختی.. 33
دیدگاه مدرسه درباره هوش... 34
نظام های خانواده 35
استعاره انسان شناختی.. 36
استعاره سیستم ها 40
مدل زیستی- بوم شناختی.. 40
سیر تحولی هوش... 44
تعاریف هوش... 46
اساس زیستی هوش... 48
تفاوت در تعداد عوامل هوش... 50
اندازه گیری هوش... 53
هوش آزمایی در گذشته. 55
هوش به عنوان حساسیت... 55
هوش به عنوان مهارت های قضاوت.. 56
نظریه آزمون.. 60
هوش به عنوان توانایی یادگیری.. 61
همبستگی آزمون های هوش... 61
نظریه های هوش... 63
نظریه های روانسنجی.. 63
نظریه های شناختی.. 65
نظریه شناختی پیاژه 66
نظریه کارول.. 66
نظریه شناختی معاصر. 67
نظریه سه مؤلفه ای رابرت استرنبرگ... 68
نظریه هوش های چندگانه گاردنر (MI) 69
هاوارد گاردنر. 71
بعضی از آثار گاردنر: 72
انواع هوش از نظر گاردنر: 73
هوش کلامی/ زبانی.. 73
ویژگی های افراد دارای هوش کلامی/ زبانی.. 74
راهبردهایی برای پرورش هوش کلامی/ زبانی.. 74
رابطه هوش کلامی/ زبانی با مشاغل.. 75
هوش منطقی/ ریاضی.. 75
ویژگی های افراد دارای هوش ریاضی/ منطقی.. 76
راهبردهایی برای پرورش هوش ریاضی/ منطقی.. 77
رابطه هوش منطقی/ ریاضی با مشاغل.. 77
هوش موسیقیایی.. 77
ویژگی های افراد دارای هوش موسیقیایی.. 78
راهبردهایی برای پرورش هوش موسیقیایی.. 79
اهمیت موسیقی در آموزش... 79
رابطه هوش موسیقیایی با مشاغل.. 80
هوش بصری/ فضایی.. 80
ویژگی های افراد دارای هوش بصری/ فضایی.. 83
راهبردهایی برای پرورش هوش بصری/ فضایی.. 83
رابطه هوش بصری/ فضایی با مشاغل.. 83
هوش بدنی/ جنبشی (حرکتی) 84
ویژگی های افراد دارای هوش بدنی/ جنبشی.. 86
راهبردهایی برای پرورش هوش بدنی/ جنبشی.. 86
رابطه هوش بدنی/ جنبشی با مشاغل.. 87
هوش درون فردی.. 87
ویژگی های افراد دارای هوش درون فردی: 88
راهبردهایی برای پرورش هوش درون فردی: 88
رابطه هوش درون فردی با مشاغل: 89
هوش میان فردی: 89
ویژگی های افراد دارای هوش میان فردی: 90
راهبردهایی برای پرورش هوش میان فردی : 91
رابطه هوش میان فردی با مشاغل: 91
هوش طبیعت گرا: 91
ویژگی های افراد دارای هوش طبیعت گرا: 91
راهبردهایی برای پرورش هوش طبیعت گرا: 92
رابطه هوش طبیعت گرا با مشاغل: 92
مبانی نظری تئوری MI. 92
هوش عملی برای مدارس... 98
برنامه طیف... 100
نکات عمده تئوری MI (هوش های چندگانه) 102
وجود هوش های دیگر. 104
رابطه تئوری MI با دیگر تئوری های هوشی.. 104
مروری بر مطالعات و تحقیقات انجام شده 106
تحقیقات انجام شده در خارج کشور: 107
تحقیقات انجام شده در داخل کشور: 108
فصل سوم (روش اجرای پژوهش)
روش پژوهش.... 109
جامعۀ آماری.. 110
نمونه و روش نمونه گیری.. 110
ابزارهای اندازه گیری.. 111
ماتریس های پیشرونده ریون.. 111
روایی و پایایی آزمون ماتریس های پیش رونده ریون.. 111
روایی و پایایی آزمون گودیناف.. 112
پرسشنامه هوش چندگانه (MI) گاردنر. 114
شیوه اجرای پژوهش.... 114
روش تجزیه و تحلیل داده ها 116
فصل چهارم (تجزیه و تحلیل داده های پژوهش)
مقدمه. 106
توصیف داده ها 118
4-3- پیش فرض های آماری.. 126
4-3-1- پیش فرض تساوی واریانس ها 126
4-3-2- پیش فرض نرمال بودن توزیع نمرات گروه های نمونه در جامعه. 127
4-3-3- تعیین و کنترل متغیرهای همگام و ناخواسته. 129
4-4- بررسی استنباطی داده ها 129
فصل پنجم (بحث و نتیجه گیری)
بحث و بررسی دربارهی یافته ها 149
پیشنهادات.. 155
محدودیتها و مشکلات تحقیق.. 155
« فهرست شکل ها و جداول»
عنوان صفحه
جدول 4- 1. 118
شکل 4-1 118
جدول 4-2. 119
شکل 4-2. 119
جدول 4-3 120
شکل 4-3 120
جدول 4-4. 121
شکل 4-4. 121
جدول 4-5. 122
شکل 4-5. 122
جدول 4-6. 123
شکل 4-6. 123
جدول 4-7. 123
شکل 4-7. 124
جدول 4-8. 125
شکل 4-8. 125
جدول 4-9. 126
شکل 4-9. 126
جدول 4-10. 127
جدول 4-11. 128
جدول 4-12. 129
شکل 4-10. 130
جدول 4-13. 131
شکل 4-11. 132
جدول 4-14. 133
شکل 4-12. 134
جدول 4-15. 135
شکل 4-13. 136
جدول 4-16. 137
شکل 4-14. 138
جدول 4-17. 139
شکل 4-15. 140
جدول 4-18. 141
شکل 4-16. 142
جدول 4-19. 143
شکل 4-17. 144
جدول 4-20. 145
شکل 4-18. 145
جدول 4-20. Error! Bookmark not defined.
شکل 4-18. Error! Bookmark not defined.
جدول 4-21. 146
شکل 4-18. 146
دسته بندی | فرم و مستندات |
فرمت فایل | rar |
حجم فایل | 17 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 5 |
دسته بندی | فرم و مستندات |
فرمت فایل | rar |
حجم فایل | 30 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 13 |