دانلود فایل آموزشی

پایان نامه / مقاله / پاورپوینت / پروپوزال / پرسشنامه / آزمون استخدامی / طراحی گرافیکی / بنر / کارت ویزیت / کار تحقیقی / ترجمه مقالات

دانلود فایل آموزشی

پایان نامه / مقاله / پاورپوینت / پروپوزال / پرسشنامه / آزمون استخدامی / طراحی گرافیکی / بنر / کارت ویزیت / کار تحقیقی / ترجمه مقالات

بررسی سه مقوله تبلیغات ، لباس ، مد

لباس پوشیدن، شأنی از شئون انسان است و پدیده ای که تقریباً به اندازه طول تاریخ بشر سابقه و به قدر پهنه جغرافیایی امروزین زمین، گسترش دارد این پدیده با خصوصیات مختلف فردی و اجتماعی انسان در ارتباط است
دسته بندی هنر و گرافیک
فرمت فایل doc
حجم فایل 107 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 135
بررسی سه مقوله تبلیغات ، لباس ، مد

فروشنده فایل

کد کاربری 15

این پایان نامه به چهار فصل تقسیم بندی شده است که به ترتیب در فصل اول در ابتدا تاریخچه کوتاهی از لباس و مختصری از نحوۀ پوشش در قرنهای 17، 18 و 19 مورد بررسی قرار می گیرد که در پی آن جریان های هندی قرن 19 به بعد را تا به امروز بسیار کوتاه و خلاصه بررسی خواهیم کرد و اینکه تا به چه حد و لباس از این جریانات تحت تأثیر قرار گرفته اند در فصل دوم بطور کامل تمامی جزئیات لباس و طراحی آن در سالهای اخیر دهه به دهه مورد بررسی قرار می گیرد در فصل سوم اصل ارتباط، هنر تبلیغات و ارتباط آن با دنیای مد شرح داده خواهد شد و در فصل چهارم گزیده ای از ارتباط مد و طراحی لباس با شاخه های مختلف هنر ارتباط تصویری (گرافیک) و ابزار آن بررسی می گردد.

فهرست مطالب

مقدمه

فصل اول: تاریخچۀ لباس

1ـ1ـ مسئله

1ـ1ـ1ـ مد چیست؟

1ـ1ـ2ـ مختصری از مد در قرون 17، 18 و 19

1ـ2ـ مختصری از سبکهای هنری

1ـ2ـ1ـ سبک امپرسیونیسم

1ـ2ـ2ـ سبک سمبولیسم

1ـ2ـ3ـ سبک تزئینی گیاهی و سبک جوانی

1ـ2ـ4ـ سبک موویسم

1ـ2ـ5ـ سبک کوبیسم

1ـ2ـ6ـ هنر انتزاعی

1ـ2ـ7ـ سبک فوتوریسم

1ـ2ـ8ـ هنرهای تجسمی و عکاسی

1ـ2ـ9ـ سبک کوبیسم

1ـ2ـ10ـ سبک دادائیسم

1ـ2ـ11ـ سبک سورئالیسم

1ـ2ـ12ـ هنر پاپ

1ـ2ـ13ـ هنر مفهومی

فصل دوم: نگرشی به مد درسالهای 1900 تا 1990

2ـ1ـ تاریخچۀ مد در سالهای 1910 ـ 1900

2ـ2ـ تاریخچۀ مد در سالهای 1920 ـ 1910

2ـ3ـ تاریخچۀ مد در سالهای 1930ـ 1920

2ـ4ـ تاریخچۀ مد در سالهای 1940ـ 1930

2ـ5ـ تاریخچۀ مد در سالهای 1950ـ 1940

2ـ6ـ تاریخچۀ مد در سالهای 1960ـ 1950

2ـ7ـ تاریخچۀ مد در سالهای 1970ـ 1960

2ـ8ـ تاریخچۀ مد در سالهای 1980ـ 1970

2ـ9ـ تاریخچۀ مد در سالهای 1990ـ 1980

فصل سوم: اهمیت تبلیغات در مد

3ـ1ـ تعریف تبلیغات

3ـ2ـ انواع تبلیغات از جهت نوع ارتباط

3ـ2ـ1ـ تبلیغات مستقیم

3ـ2ـ2ـ تبلیغات غیرمستقیم

3ـ3ـ تبلیغات بازرگانی

3ـ3ـ1ـ تعریف تبلیغات بازرگانی

3ـ3ـ2ـ تبلیغات بازرگانی در جهان

3ـ3ـ3ـ تبلیغات بازرگانی در ایران

3ـ4ـ تبلیغات تجاری

3ـ4ـ1ـ تعریف تبلیغات تجاری

3ـ4ـ2ـ ابزار تبلیغات تجاری

فصل چهارم: مد و گرافیک

4ـ1ـ گرافیک چیست؟

4ـ1ـ1ـ تاریخچۀ گرافیک

4ـ1ـ2ـ پیدایش و ظهور گرافیک نوین

4ـ1ـ3ـ هنر گرافیک در ایران

4ـ2ـ مد و گرافیک

4ـ2ـ1ـ چه کسی مد را قانون گذاری می کند

4ـ3ـ گرافیک و شاخه های آن در ارتباط با مد

4ـ3ـ1ـ برچسب ها و علائم تجاری و مد

4ـ3ـ2ـ پوسترهای تبلیغاتی

4ـ3ـ2ـ1ـ مد و پوستر

4ـ3ـ3ـ تصویر سازی و مد

4ـ3ـ4ـ عکاسی و مد

4ـ3ـ4ـ1ـ عکاسی مد در آغاز قرن بیستم

4ـ3ـ4ـ2ـ تاثیرگذاری عکاسان روی مد

4ـ3ـ4ـ3ـ عکاسان معروف مد

4ـ3ـ4ـ4ـ تنزل عکاسی مد

  • نتیجه گیری
  • گزارش کار عملی
  • تصاویر کار عملی
  • فهرست منابع و مآخذ
  • فهرست منابع تصویری
  • تصاویر مربوط به فصلها

پژوهش ارزیابی رابطه تمرکز مالکیت بر نسبت نقدینگی و پایداری سود در شرکت های پذیرفته شده در بازار

هدف از پژوهش حاضر ارزیابی رابطه تمرکز مالکیت بر نسبت نقدینگی و پایداری سود در شرکتهای پذیرفته شده در بازار سرمایه ایران می باشد
دسته بندی اقتصاد
فرمت فایل doc
حجم فایل 404 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 162
پژوهش ارزیابی رابطه تمرکز مالکیت بر نسبت نقدینگی و پایداری سود در شرکت های پذیرفته شده در بازار

فروشنده فایل

کد کاربری 1024

چکیده:
هدف از پژوهش حاضر ارزیابی رابطه تمرکز مالکیت بر نسبت نقدینگی و پایداری سود در شرکتهای پذیرفته شده در بازار سرمایه ایران می باشد. طبق این پژوهش بازه 5 ساله شرکت های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران در سالهای 1392-1388 مورد بررسی قرار گرفت. در بین سالهای مورد بررسی در 90 شرکت با بهره گیری از روش تجزیه و تحلیل رگرسیون خطی چند متغیره، به کمک نرم افزار7 Eview ، نقد شوندگی سهام تحت 3 معیار گردش معاملات، ارزش معاملات و تعداد دفعات معاملات مورد سنجش قرار گرفت. همچنین سه شاخص رشد شرکت،نسبت بدهی واندازه شرکت به عنوان متغیر تعدیلگر در نظر گرفته شد، نتایج آزمون حاکی از آنست که بین تمرکز مالکیت و گردش معاملات ، بین تمرکز مالکیت و ارزش معاملات همچنین بین تمرکز مالکیت وپایداری سود رابطه معناداری وجود دارد، اما وجود رابطه معنادار بین تمرکز مالکیت و تعداد دفعات معاملات تایید نشد.
فهرست مطالب
فصل اول کلیات پژوهش....1
چکیده..........2
1-1مقدمه................3
2-1بیان مساله.........3
3-1سوالات پژوهش.....5
4-1 تاریخچه مطالعاتی پژوهش ..............5
5-1 اهمیت و ضرورت پژوهش...............9
6-1 اهداف پژوهش..............9
7-1چارچوب نظری ومدل مفهومی پژوهش..............10
8 -1 فرضیه های پژوهش............12
9-1 تعریف واژه ها واصطلاحات.........12
فصل دوم تاریخچه و ادبیات موضوع.............14
1-2 مقدمه............15
2-2 – نقدشوندگی..........16
3-2-سنجش نقدشوندگی........21
4-2-متغیرهای نقد شوندگی.........32
5-2-ابعاد نقد شوندگی...........35
1-5-2 فرضیه کارآیی اطلاعاتی...........36
6-2-عوامل تاثیر گذار بر افزایش نقد شوندگی سهام....38
1-6-2-عوامل تاثیر گذار بر افزایش نقد شوندگی در سطح کلان.........40
1-1-6-2-آزاد سازی بازار های مالی.......40
2-1-6-2- تجدید ساختار بورسها........42
2-6-2-عوامل تاثیر گذار بر افزایش نقد شوندگی در سطح خرد...........43
1-2-6-2-اثر افشاء بر نقدشوندگی سهام و بررسی تئوری عدم تقارن اطلاعات........43
2-2-6-2-سهام شناور آزاد.........47
3-2-6-2-اثر تجزیه سهام بر نقد شوندگی..........50
4-2-6-2-اثر اینترنت و مبادلات الکترونیکی بر نقدشوندگی...52
5-2-6-2-اهرم مالی..........55
6-2-6-2-دسترسی به بازار.........56
7-2-عدم تقارن اطلاعاتی و نقد شوندگی بازار.........57
8-2مجزا سازی مالکیت از مدیریت...........60
9-2عوامل تأثیر گذار بر تعیین نوع مالکیت شرکت......63
10-2انواع مالکیت در شرکت های سهامی عام.....64
11-2سهامدار عمده در نگاه نظام حاکمیت شرکتی......66
12-2رویکردهای متفاوت در تحقیق ها......68
13-2 - پیشینه پژوهش......71
1-13-2 پیشینه داخلی.....................71
2-13-2 پیشینه خارجی........81
2-13-2 پیشینه خارجی........99
فصل سوم روش‌ اجرای تحقیق.....100
1-3 مقدمه............101
2-3- روش تحقیق..............101
3-3- جامعه‌ی مطالعاتی.........102
4-3- روش جمع‌آوری اطلاعات.......103
5-3 فرضیه‌های پژوهش.........104
6-3- مدل پژوهش و شیوه‌ی اندازه‌گیری متغیرها.........105
1-6-3- مدل مفهومی پژوهش.........105
3-6-3- تعاریف عملیاتی متغیر‌های پژوهش و نحوه‌ی محاسبه آن‌ها.......107
1-3-6-3 - متغیر وابسته.........107
2-3-6-3- متغیر مستقل......108
3-3-6-3- متغیر تعدیلگر........108
7-3- روش تجزیه و تحلیل اطلاعات.......109
3-7-1 تحلیل توصیفی داده ها........110
3-7-1-1آزمون همبستگی..........111
3-7-2 روش رگرسیون مبتنی بر داده های تابلویی....111
3-7-3 مزایای استفاده از داده‌های تابلویی.....112
3-7-4 روش برآورد.........114
3-7-4-1 آزمونF لیمر........115
3-7-4-2 آزمون تعیین اثرات ثابت یا تصادفی..........116
3-7-4-3 آزمون دوربین – واتسون ()......117
فصل چهارم تجزیه و تحلیل داده‌ها................119
4-1 مقدمه‏...........120
4-2آمار توصیفی.....................120
4-3 مفروضات رگرسیون...........122
4-3-1آزمون مانایی متغیرهای پژوهش.........122
4-3-2بررسی فرض نرمال بودن متغیرها.......124
4-4آزمون F لیمر و آزمون هاسمن ...............125
4-5خلاصه تجزیه و تحلیل ها به تفکیک هر فرضیه.....129
4-5-1 فرضیه اول...........129
4-5-1 فرضیه اول.......130
4-5-2فرضیه فرعی سوم..........132
4-5-3فرضیه اصلی دوم............133
فصل پنجم نتیجه گیری وپیشنهادات...........136
1-5 مقدمه...........137
2-5 ارزیابی و تشریح نتایج آزمون فرضیه ها طبق شرایط متغیرها............137
1-2-5 نتایج فرضیه اول................138
2-2-5 نتایج فرضیه دوم..........138
3 -5 پیشنهادها...........139
1-3-5 پیشنهادهایی مبتنی بر یافته¬ های فرضیات پژوهش...........139
2-3-5 پیشنهادهای موضوعی به محققان آتی.......140
4ـ5 محدودیت ¬های تحقیق...........142
فهرست منابع.........144


پژوهش بررسی تحلیلی فعالیت های انجمن اولیا و مربیان در ایران،استرالیا و هندوستان و ارائه راهکار

این تحقیق به بررسی فعالیت های انجمن اولیاء و مربیان در کشورهای ایران، هندوستان و استرالیا جهت ارائه راهکار مطلوب پرداخته است
دسته بندی روانشناسی و علوم تربیتی
فرمت فایل doc
حجم فایل 169 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 177
پژوهش بررسی تحلیلی فعالیت های انجمن اولیا و مربیان در ایران،استرالیا و هندوستان و ارائه راهکار

فروشنده فایل

کد کاربری 1024

چکیده:
این تحقیق به بررسی فعالیت های انجمن اولیاء و مربیان در کشورهای ایران، هندوستان و استرالیا جهت ارائه راهکار مطلوب پرداخته است.
هدف کلی تحقیق:

"بررسی تحلیلی فعالیت های انجمن اولیاء و مربیان در ایران، هندوستان و استرالیا و ارائه راهکار مطلوب" می باشد.
هداف جزئی تحقیق شامل:
1- بررسی تاریخچه سیر تحول و شکل گیری انجمن اولیاء و مربیان در ایران، هندوستان و استرالیا

2- بررسی انواع فعالیت ها و شیوه های اجرای آنها در انجمن های اولیاء و مربیان کشورهای مورد مطالعه

3- بررسی شباهت ها و تفاوتهای فعالیت های انجمن اولیاء و مربیان ایران با دو کشور هندوستان و استرالیا

4- بررسی چگونگی تامین منابع مالی انجمن های اولیاء و مربیان در کشورهای ایران، هندوستان و استرالیا

5- ارائه راهکارها و پیشنهادهایی برای بهبود عملکرد انجمن اولیاء و مربیان ایران با توجه به تجارب کشورهای مذکور

این تحقیق از نوع تطبیقی توصیفی می باشد. ابزار گردآوری اطلاعات شامل اینترنت، منابع کتابخانه ای، مقالات و پایان نامه های موجود در رابطه با موضوع تحقیق می باشد. روش تحقیق با بهره گیری از روش بردی که شامل چهار مرحله می باشد صورت گرفته است( توصیف، تفسیر، همجواری و مقایسه). در آخر راهکارهایی برای بهبود عملکرد انجمن اولیاء ومربیان پیشنهاد شده است. این راهکارها شامل: تمرکز زدایی در انجمن اولیاء و مربیان، ایجاد انجمن معلمان در ارتباط با انجمن اولیاء و مربیان، ارتباط با موسسات خیریه جهت دریافت کمک های مالی، توجه به سلامت جسمی و روانی کودکان در فعالیت های انجمن قرار گیرد.

فهرست مطالب
فصل اول: کلیات پژوهش
مقدمه .............7
بیان مساله ...................9
اهمیت و ضرورت تحقیق ................13
سوالات تحقیق ...........................16
اهداف تحقیق ...........16
تعریف مفاهیم و واژگان اختصاصی طرح ....17
فصل دوم: ادبیات و پیشینه تحقیق
مقدمه .............20
نقش خانواده در تعلیم و تربیت .............22
نقش تربیتی مدرسه ...............25
ضرورت همکاری خانه و مدرسه ......28
تاریخچه انجمن اولیاء و مربیان در ایران ......32
فعالیتهای انجمن اولیاء و مربیان ..............35
آموزش خانواده .......................35
برنامه ریزی جهت اوقات فراغت ...............37
حل مسائل و مشکلات تربیتی دانش آموزان ............39
ایجاد ارتباط و پیوند صمیمی بین اولیاء و مربیان ......41
تهیه و تکمیل امکانات آموزشی در مدارس .....43
حدود، وظایف و اختیارات انجمن ها ...............46
منابع مالی انجمن ......47
انجمن اولیاء و مربیان هندوستان ............47
اهداف و غایت انجمن اولیاء و مربیان در هندوستان.........48
وظایف و فعالیت های انجمن .............49
عضویت در انجمن ............49
سرمایه های انجمن ......................50
حقوق و مسئولیت های معلمان در انجمن ........51
حقوق و مسئولیت های والدین درانجمن ........52
مسئولیت نمایندگان برگزیده در انجمن ............53
چارچوب همکاریهای خانه و مدرسه در استرالیا .....57
اصول همکاری خانه ومدرسه .........61
ابعاد همکاری خانه و مدرسه ........63
راهبردهای پیشنهادی جهت توسعه همکاریهای خانه و مدرسه ..70
راهبردهای پیشنهادی برای نظام آموزشی جهت توسعه همکاریها .....79
همکاری مدنظر دولت استرالیا فی مابین خانه و مدرسه ..80
بروشور قانون همکاری خانه و مدرسه در استرالیا ......81
پیشینه تحقیق ..........82
تحقیقات انجام شده در داخل .......82
تحقیقات انجام شده در خارج ..........96
فصل سوم: روش شناسی
مقدمه ..................105
ابزار اندازه گیری ................105
طرح پژوهش ...................106
تجزیه و تحلیل داده ها ...............106
فصل چهارم: تجزیه و تحلیل اطلاعات
مقدمه........................109
بررسی سوال اول ..............110
بررسی سوال دوم ..............116
بررسی سوال سوم .............135
بررسی سوال چهارم ..............140
بررسی سوال پنجم.................145
فصل پنجم: بحث و نتیجه گیری
مقدمه ...................153
نتیجه گیری کلی ..................165
محدودیت های تحقیق .............168
پیشنهادات کاربردی .........168
پیشنهادات پژوهشی ...........169
منابع.....................................170


نقد و تحلیل فقهی بر تغلیظ دیه در ماه های حرام

اگر قتل در یکی از ماه های حرام صورت گیرد یک سوم دیه بر میزان تعیین شده افزون می گردد که از آن به تغلیظ دیه یاد می شود
دسته بندی حقوق
فرمت فایل doc
حجم فایل 392 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 25
نقد و تحلیل فقهی بر تغلیظ دیه در ماه های حرام

فروشنده فایل

کد کاربری 1024

چکیده:
اگر قتل در یکی از ماه های حرام صورت گیرد یک سوم دیه بر میزان تعیین شده افزون می گردد که از آن به تغلیظ دیه یاد می شود.موضوع تغلیظ دیه در فتاوای فقهای امامیه مورد اشاره واقع شده و به صورت عموم فرقی بین انواع قتل گذاشته نشده است. در قانون مجازات اسلامی برای همه انواع قتل ها (عمد، شبه عمد و خطای محض) تغلیظ دیه در نظر گرفته شده است. قرآن کریم حکم حرمت ماه های حرام را بیان کرده اما سخنی از تغلیظ دیه در آن به میان نیامده است.این نوشتار ضمن باز کاوی روایت های وارده در خصوص تغلیظ دیه در ماه های حرام با توجه به عدم صراحت روایت های مربوط به تغلیظ دیه مقدر به میزان یک سوم در قتل غیرعمدی و با توجه به عدم تحقق هتک حرمت در این نوع قتل به این نتیجه رسیده است که روایت های تغلیظ دیه شامل قتل غیرعمدی نشده و حکم تغلیظ دیه را می توان فقط در قتل عمد ثابت دانست. بنابراین آن چه که حکم تغلیظ دیه را در معرض تردید جدی قرار می دهد علاوه بر عدم صراحت روایات، فقدان عنصر قصد در قتل غیر عمدی است که براین اساس انتهاکی (هتک حرمت ماه های حرام) تحقق نمی یابد تا بتوان در پی آن تغلیظ دیه را ثابت دانست.
کلید واژه:
دیه، فقه، تغلیظ دیه، انواع قتل


تحقیق اقتصاد مقاومتی

«اقتصاد مقاومتی» اصطلاحی است که این روزها نقل محافل خبری و اقتصادی کشور شده و اولین بار توسط مقام معظم رهبری در 16 شهریور سال 1389 در دیداربا جمعی از کارآفرینان سراسر کشور وارد ادبیات سیاسی و اقتصادی کشور نمود
دسته بندی اقتصاد
فرمت فایل doc
حجم فایل 193 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 19
تحقیق اقتصاد مقاومتی

فروشنده فایل

کد کاربری 1024

مقدمه
«اقتصاد مقاومتی» اصطلاحی است که این روزها نقل محافل خبری و اقتصادی کشور شده و اولین بار توسط مقام معظم رهبری در 16 شهریور سال 1389 در دیداربا جمعی از کارآفرینان سراسر کشور وارد ادبیات سیاسی و اقتصادی کشور نمود .بسیاری آن را راهکار مناسبی برای این روزهای اقتصاد کشور و شرایط تحریم های بی سابقه ای که به کشورمان تحمیل شده می دانند.
ابتدا اینکه بین ریاضت اقتصادی (Austerity plan) و اقتصاد ریاضتی تفاوت است ،کمتر کسی به تشریح مفهوم اقتصاد مقاومتی و تفاوت آن با ریاضت اقتصادی غرب پرداخته است که منجر به بروز ابهاماتی در این خصوص شده و برخی از مردم این دو مفهوم را مکمل و یا مترادف یکدیگر دانسته اند. در این گزارش تلاش می کنیم این مفاهیم را مقایسه کنیم تا ابهامات بر طرف شود.
در این گزارش میکوشیم ابتدا به تعاریف این دو نوع اقتصاد بپردازیم و سپس به تشریح اقتصاد مقاومتی از نگاه رهبری و مد نظر ایشان پرداخته و در پایان تبیین این نوع اقتصاد و ایرانیزه کردن آن میپردازیم

فهرست مطالب
مقدمه ......... 3
مفهوم اقتصاد مقاومتی ................. 3
تعریف ریاضت اقتصادی ........ 5
ویژگی های اقتصاد ریاضتی ......... 5
اقتصاد مقاومتی از نگاه مقام معظم رهبری ....... 6
چهار تعریف از اقتصاد مقاومتی ............. 9
اقتصاد موازی ............... 9
اقتصاد ترمیمی .................. 10
اقتصاد دفاعی ................... 10
اقتصاد الگو ....................... 11
10(ده) نکته در مورد تحقق اقتصاد مقاومتی ........... 11
منابع .............................. 19


تحقیق در مورد سنگسار و نحوه اجرا و مستندات آن

حکم سنگسار در مورد زنای محصنه اجرا می شود اگر زن یا مردی که دارای همسر دائم باشند و مانعی برای نزدیکی با همسر خود نداشته باشند و مرتکب عمل زنا شوند ، زنای محصنه است و حکم ان پس از اثبات زنا ، سنگسار است
دسته بندی حقوق
فرمت فایل doc
حجم فایل 12 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 59
تحقیق در مورد سنگسار و نحوه اجرا و مستندات آن

فروشنده فایل

کد کاربری 1024

مقدمه
یکی از احکام اسلام که در مورد زن و مرد زناکار اجرا می شود ، حکم سنگسار است.
حکم سنگسار در مورد زنای محصنه اجرا می شود . اگر زن یا مردی که دارای همسر دائم باشند و مانعی برای نزدیکی با همسر خود نداشته باشند و مرتکب عمل زنا شوند ، زنای محصنه است و حکم ان پس از اثبات زنا ، سنگسار است.
حکم سنگسار به صورت صریح و مشخص در قرآن نیامده است و هیچ یک از علما و فقهای شیعه نیز مدعی وجود آیه ایی مبنی بر این حکم نیستند اما در سنت پیامبر و امامان حکم سنگسار برای زنای محصنه وجود دارد و به اثبات رسیده است.
حکم سنگسار یکی از احکام مسلّم اسلامی است که همه مکاتب فقهی اسلام به لحاظ مستندات غیرقابل انکار فقهی، بر اسلامی بودن آن اتفاق نظر دارند.نگارنده در این مقاله قصد دارد پیشینه تاریخی سنگسار را در بخش اول، و چیستی و شرایط مجازات سنگسار در فقه را در بخش دوم، و مستندات فقهی حکم سنگسار را در بخش سوم تبیین نماید.
در شریعت اسلام، سنگسار یا رجم حد شرعی زنای محصنه است، که در خصوص مرد و زن زناکار تحت شرایط خاص احصان
اعمال می شود. برای اجرای حد شرعی لازم است شرایط اثبات زنا محقق گردد
برخی چنین وانمود می‌کنند که سنگسار «یادگار شومی از سنت‌های زشتِ به یادگار مانده از قوم یهود و یا تحت تأثیر تعصبات سخت‌گیرانه خلیفه دوم است و ربطی به اسلام ناب محمدی ندارد». [۱] و برخی الگو قرار دادن شریعت رحمت عیسوی را توصیه می‌نمایند. ازاین‌رو بررسی پیشینه حکم سنگسار ضروری به نظر می‌رسد.

فهرست مطالب

مقدمه
احکام فقهی
شرایط اثبات
شیوه اجرا
دیدگاه ها
ستگسار در قرآن
احادیث
منکرین سنگسار
زنا و مجازات آن
زنای بل محارم
زنای غیر محصنه
زنای محصنه و محصن
راه های اثبات زنا
حکم سنگسار
آیا حکم سنگسار غیر انسانی است
سنگسار حکمی بازدارنده
مسائل بحث
سنگسار در جوامع بشری
ابقای حکم ادیان قبلی در اسلام وعدم نقص اسلام از این جهت
تایید اصل وجود حکم سنگسار در تورات و تحریف برخی احکام آن
مجازات سنگسار :چستی و شرایط
شرایط ثبوت زنای مستوجب سنگسار
شرایط اثبات زنای مستوجب سنگسار
موارد سقوط حکم سنگسار
اصول و سیاست های محدود کننده مجازات سنگسار
اسقاط حد در صورت اثبات توبه قبل از شهادت شهود
مستند فقهی و شرایط حکم سنگسار
سنت فعلی پیامبر و ائمه
روش اجرای حکم سنگسار
منتقدین حکم سنگسار
رابطه مجازات زنا با آزادی
رابطه سنگسار با حق حیات
ارزش حیات انسان
رابطه سنگسار با اصل تناسب جرم و مجازات
مفاسد متربت بر زنا
نتیجه گیری


ویژگی‌های آثار دیوید هاکنی طراح و نقاش معاصر انگلیسی

روش تحقیق در این نوشته از طریق مراجع معتبر و در دسترس بوده که امیدوارم برای خوانندگان و دانشجویان موثر باشد
دسته بندی هنر و گرافیک
فرمت فایل doc
حجم فایل 1106 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 96
ویژگی‌های آثار دیوید هاکنی طراح و نقاش معاصر انگلیسی

فروشنده فایل

کد کاربری 1024

مقدمه:
طبیعت مادر هنرهاست. به خصوص در هنرهای تجسمی و نقاشی.
طبیعت پایه است و باید آن را شناخت و برای رسیدن به مراحل بعدی از جمله انتزاع، از آن عبور کرد.
دیوید هاکنی از جمله نقاشانی است که طبیعت را خیلی خوب می‌شناسد و در مسیر کارش گزینش‌‌های هنرمندانه‌ای از آن بروز می‌دهد.
ترکیب‌بندی‌های موجز و خوش‌فرم و در عین حال ساده نشانگر این می‌باشد. در این رساله دوره‌های مختلف کاری و هنری دیوید هاکنی، روش‌ها و شیوه‌های مختلف و متنوع هنری وی را در حد توان خود با راهنمایی مفید استاد راهنمایم بررسی نموده‌ام.
در فصل اول قبل از هر چیز به شرایط دنیای نو در عصر حاضر اشاره شده است و چون دیوید هاکنی در دورانی زندگی کرده که مدرنیسم و پست‌مدرنیسم حاکم بوده، به تعاریفی از این دو واژه پرداخته شده.
درک نوین هاکنی از هنر نقاشی نشان از این دارد که وی مدرنیسم و در واقع شرایط دنیای نو را در زمان و مکان خود یافته است. با اینکه آن بنیان حسی و زیبایی شناسانه‌ای که پایه و اساس مدرنیسم است در کار وی وجود دارد اما از طرفی آن جنبه عصیان و تقابل که مدرنیسم با سنت دارد و هر نوع گرایش به سنت را رد می‌کند، هاکنی در آثارش راه می‌دهد البته این کنش از سوی وی آگاهانه است. در واقع همانطور که نقاشان پست‌مدرن سنت را از جهان هنری خود حذف نمی‌کنند و برگشتی متناسب با زمان و مکان و عمدتاً فنی و متریالی با سنت دارند (نه ساختاری)، از این زاویه دیوید هاکنی هم مستثنا نیست ـ مشعوف بودن هاکنی به جنبه‌های جالب جهان محسوس و بویژه تکنیک‌های این هنرمند از جمله شباهت‌های اجرایی وی از این نظر همچون نقاشان رنسانس پیشین که با تکنیک «تمپرا» کار می‌کردند مانند «پیرو دلا فرانچسکا» برخورد خلاقانه هاکنی را با مقوله پست‌مدرن در زمان خود نشان می‌دهد.
در فصل دوم به این نکته اشاره شده که در میان طراحان معاصر کمتر طراحی است که در زمینه طراحی و حتی تصویرسازی به اندازه دیوید هاکنی کار کرده باشد. همچنین به توضیح در مورد خاصیت‌های عناصر بصری از جمله خط ـ سطح و بافت و ریتم و ... پرداخته شده که به طرز فوق‌العاده‌ای در کارهای هاکنی می‌بینیم. همچنین گزینش‌هایی که خاص نگاه هاکنی است.
شاید در نگاه اولیه و ظاهر بعضی از طراحی‌ها و نقاشی‌های هاکنی طبیعت‌گرایانه و یا رئالیستی (به عنوان یک سبک نه یک روش عام هنری) به نظر بیاید اما با کمی تعمق متوجه ساماندهی دقیق و چند بعدی در آن، در یک وحدت کلی می‌شویم.
در فصل سوم به این مهم دست می‌یابیم که هاکنی در ارتباط با طراحی صحنه و نقاشی چقدر نوآوری کرده مثلاً یک صحنه از واقعیت را که همه به راحتی از کنارش می‌گذرند او با طرز فوق‌العاده و زیبایی در آن دخل و تصرف می‌کند و آن را به تصویر می‌کشد. به بیان دیگر با چیدمان جدیدی از فیگور و اشیاء در ترکیب‌بندی تفسیر جدیدی را از انسان‌ها و محیط پیرامونشان می‌کند.
روش تحقیق در این نوشته از طریق مراجع معتبر و در دسترس بوده که امیدوارم برای خوانندگان و دانشجویان موثر باشد.
فهرست مطالب
فصل اول 1ـ1 مدرنیسم و مسائل تازه.......... 2
1ـ2 پست‌مدرنیسم....... 16
فصل دوم 2ـ1 واقعیت و تأثیر آن بر آثار دیوید هاکنی.... 24
2ـ2 عملکرد خط و ارتباط آن با طراحی......... 35
فصل سوم 3ـ1 هاکنی و کاوش در بیان هنری............ 60
3ـ2 نقاشی و عکاسی از زبان هاکنی................... 70
3ـ3 هاکنی و ابداع و نوآوری......... 73
3ـ4 هاکنی و طراحی صحنه................ 82
3ـ5 گستره دیداری نگاه هاکنی بر واقعیت.............. 93
فصل چهارم 4ـ1 نتیجه‌گیری............. 103
4ـ2 تصاویر نقاشی (نمونه کار)........... 104
4ـ3 فهرست منابع و مآخذ........ 117
4ـ4 فهرست منابع و مآخذ لاتین....... 118
4ـ5 فهرست تصاویر............. 119
4ـ6 گزارش کار عملی.............. 121